شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#طرح#های#حمایتی#دانش#بنیان#دستور#کار

طرح های حمایتی از دانش بنیان ها در دستور کار مجلس

طرح های حمایتی از دانش بنیان ها در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که، باید برای حمایت و اعتماد به تولیدات شرکت های دانش بنیان روی استانداردهایی که به این شرکت ها و محصولاتشان داده می شود کار شود. چرا که یکی از دلایل عدم اقبال تولید کنندگان از تولید این شرکت ها همین بحث کیفیت است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در خصوص لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت:  اینکه چرا برخی از شرکت ها حاضر نمی شوند از محصولات تولیدی دانش بنیان ها استفاده کنند به بحث اعتماد سازی و استاندارد برمی گردد، یعنی اینکه شرکت ها و صنایع به تولیدات این بخش اعتماد ندارند. در این شرایط باید دولت وورد کند و با یک ارتباط مناسب و اعتماد سازی از شرکت های دانش بنیانی که حداقل های تولید را دارند حمایت کرده تا صنایع و تولید کنندگان برای خرید از این شرکت ها ترغیب شوند. در این شرایط قطعا خیلی راحت تولیدات ایرانی جایگزین نمونه های وارداتی خارجی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید روی دو مقوله استاندارد سازی و حمایت های دستگاه های دولتی بیشتر کار شود. اگر این مسائل به صورت ویژه حل شود قطعا تولیدکننده داخل و صنایع در همه بخش های به راحتی از تولیدات دانش بنیان ها استفاده می کنند چرا که اغلب این شرکت ها برای تهیه مواد اولیه و قطعات از خارج از کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند از تحریم تا تامین ارز همه این مشکلات با تقویت دانش بنیان ها برطرف می شود.

قادری در خصوص اینکه چرا علی رغم وجود رقابت تولیدات دانش بنیان ها با نمونه های خارجی باز هم برخی از صنایع برای واردات تمایل دارند نیز بیان کرد:  ممکن است برخی مواردی باشد اما قطعا همه گیر نیست. کدام تولید کننده و صنعتی حاضر است در دوره تحریم با سختی با نرخ ارز بالا مواد اولیه و یا قطعه وارد کند در حالی که در کشور خودش همان نمونه با همان استاندارد و یا حتی با کیفیت تر و با قیمت ارزان تر تولید می شود و استقبال نکند؟ این باز هم به همان مواردی باز می گردد که در بالا به انها اشاره شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین در پایان در خصوص حمایت های مجلس از دانش بنیان ها نیز افزود:  ما در قانون جهش تولید در بخش دانش بنیان ها هر آنچه را که به نظر می رسید نیاز است گنجانده و تصویب کردیم و موارد دیگری نیز در دستور کار کمیسیون ها برای این مهم است که به زودی تصویب و ابلاغ می شود.

 

انتهای پیام