شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتار غیرنظامیان
مکرون:

کشتار غیرنظامیان اوکراینی در بوچا احتمالا جنایت جنگی است

کدخبر: 487057
اقتصادنیوز: امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین احتمالا جنایت جنگی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا از "فرانس ۲۴"، مکرون گفت: به احتمال زیاد این کشتار جنایت جنگی بود که در آنجا اتفاق افتاد. 

 

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین انتقادات ماتئوس موراویسکی نخست وزیر لهستان از ارتباط وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را رد کرد. 
مکرون گفت که «این اظهارات نخست وزیر لهستان هم بی‌اساس و هم رسواکننده است» و تاکید کرد نخست وزیر لهستان که از سوی حزب راست این کشور حمایت می‌شود به دنبال تقویت مارین لوپن رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری است. 
به گزارش ایرنا، همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر "بوچا" جهان را بهت‌زده کرد. 
رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف اعلام کردند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.کرملین اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا را رد کرده است.