شهر خبر

لیگ قهرمانان آسیا| مصاف فولاد با نام‌های آشنا و کار سخت سپاهان/ پرچمداری در غیاب سرخابی‌ها

لیگ قهرمانان آسیا| مصاف فولاد با نام‌های آشنا و کار سخت سپاهان/ پرچمداری در غیاب سرخابی‌ها

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از امشب آغاز می‌شود، جایی که نمایندگان ایران به مصاف رقبای‌شان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل 2022 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از امشب (پنجشنبه) با به میدان رفتن نمایندگان ایران در گروه‌های C و D آغاز خواهد شد. مسابقاتی که فوتبال ایران با توجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس تنها دو نماینده دارد. فولاد و سپاهان به ترتیب به عنوان قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران باید با حضور مقابل تیم‌های آسیایی از حیثیت و اعتبار فوتبال این سرزمین دفاع کنند. مسابقات هر دو گروه به صورت متمرکز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد.

فولاد

تیم جواد نکونام به لطف حذف پرسپولیس از آسیا به عنوان نماینده اول ایران در سید یک لیگ قهرمانان قرار گرفت و به همین دلیل در گروه نسبتاً مناسبی قرار گرفته است. فولادی‌ها با الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و شباب‌الاهلی امارات همگروه هستند. اهوازی‌‌ها بعد از دو پنجره نقل و انتقالاتی بسته در نیم فصل گذشته لیگ برتر حسابی در بازار نقل و انتقالات فعال بوده‌اند و حالا با توان مضاعفی در آسیا نیز به میدان خواهند رفت، مخصوصاً اینکه ایبای گومز مهاجم 32 ساله سابق اتلتیکو بیلبائو را برای 6 بازی آسیایی‌شان نیز جذب کرده‌اند.

فولاد تاکنون 4 بار در لیگ قهرمانان حضور داشته‌ و تنها در فصل 2014 موفق شده از گروهش صعود کند. این تیم البته در دور حذفی مقابل السد به دلیل گل خورده در خانه از گردونه مسابقات کنار رفت. فولادی‌ها فصل گذشته نیز با قرار گرفتن در رده سوم لیگ برتر ایران با جواد نکونام مجوز حضور در لیگ قهرمانان را گرفتند که البته بعد از صعود به مرحله گروهی در رده چهارم قرار گرفتند و از صعود به مرحله حذف بازماندند. فولاد با توجه به حفظ ساختار کلی تیمش و با توجه به تجربه آسیایی دوره گذشته می‌تواند امسال شرایط خیلی بهتری را در آسیا رقم بزند.

الغرافه اما یکی از تیم‌هایی است که معمولاً عادت داریم این تیم را در مسابقات آسیایی ببینیم. الغرافه با وجود اینکه عنوان قابل توجه‌ای در آسیا کسب نکرده اما چندین بار قهرمان لیگ ستارگان قطر شده است. محمدرضا خلعتبری هافبک کنونی فولاد یکی از چندین بازیکن ایرانی است که در این تیم سابقه بازی داشته است. علاوه بر این سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی فوتبال ایران هم‌اکنون عضو این باشگاه قطری است و همچنین هدایت این تیم قطری با استراماچونی سرمربی پیشین استقلال است.

حضور این مربی و سعید عزت‌اللهی در الغرافه می‌تواند به حساسیت‌های مصاف این تیم با فولاد اضافه کند. شباب‌الاهلی دیگر تیمی نام‌آشنایی است که بار‌ها با تیم‌های ایرانی دیدار داشته است. در ترکیب این تیم مهدی قائدی و احمدنوراللهی بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس حضور دارند و مصاف‌شان با نماینده ایران دیدنی خواهد بود. آخال اما تیم گمنامی است که تاکنون سابقه حضور در این سطح از فوتبال آسیا را نداشته و در نخستین حضور آسیایی‌اش به دنبال کسب تجربه خواهد بود.

سپاهان

سپاهان در ابتدا به عنوان سومین تیم ایرانی مجوز لیگ قهرمانان را اخذ کرد ولی این تیم نیز از حذف پرسپولیس منفعت برد و از پلی‌آف به سید دوم این مسابقات رسید. سپاهانی‌ها تاکنون 12 بار در این مسابقات حاضر شده‌اند و در آخرین دور‌ه‌شان نیز دو فصل قبل با قرار گرفتن در رده سوم موفق به صعود از گروه‌شان نشدند. باشگاه سپاهان از آن زمان تا به امروز کادر فنی و شاکله اصلی تیمش را حفظ کرده تا امسال از شانس قابل توجه‌ای برای صعود و موفقیت برخوردار باشد. سپاهانی‌ها در گروه D با الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان همگروه هستند و به نظر می‌رسد کار‌ سخت‌‌تری به نسبت دیگر نماینده ایران در پیش دارند.

الدحیل بعد از ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش در سال 2017 ظهور پیدا کرد و چند قهرمانی لیگ ستارگان را در کارنامه دارد. الدحیل که از آن به عنوان ثروتمند‌ترین باشگاه قطری یاد می‌شود با وجود برنامه‌ریزی‌ و البته صرف هزینه‌های سنگین هنوز موفق نشده در لیگ قهرمانان آسیا به عنوانی قابل توجه دست پیدا کند. با این وجود این تیم اصلی‌ترین حریف سپاهان در این گروه به حساب می آید. پاختاکور تا به حال 14 بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و سابقه دو بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات را در سال‌های 2003 و 2004 در   کارنامه دارد. التعاون عربستان اما یکی از تیم‌های باسابقه آسیاست که البته به اندازه قدمتش افتخارات زیادی کسب نکرده است. این تیم در شهر بریده از مسابقات این گروه میزبان خواهد کرد.

برنامه مسابقات فولاد در گروه C:

پنجشنبه- 18 فروردین
فولاد- الغرافه/ ساعت 21:45

یکشنبه- 21 فروردین
شباب الاهلی-فولاد / ساعت 21:45

پنجشنبه- 25 فروردین
فولاد- آخال/ ساعت 21:45

دوشنبه- 29 فروردین
آخال- فولاد/ ساعت 21:45

شنبه- 3 اردیبهشت
الغرافه- فولاد/ ساعت 00:45

چهارشنبه- 7 اردیبهشت
فولاد- شباب الاهلی/ ساعت 00:45

برنامه بازی‌های سپاهان در گروه D:

پنجشنبه- 18 فروردین
سپاهان - پاختاکور/ ساعت 21:45 

یکشنبه- 21 فروردین
سپاهان- الدحیل/ ساعت 21:45

جمعه- 26 فروردین
سپاهان- التعاون/ ساعت 00:45

سه‌شنبه- 30 فروردین
سپاهان- التعاون/ ساعت 00:45

جمعه- 2 اردیبهشت
سپاهان - پاختاکور/ ساعت 21:45

سه‌شنبه-6 اردیبهشت
سپاهان- الدحیل/ ساعت 21:45

انتهای پیام/