شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رییس جمهور

حسینی:

رویکرد اساسی دولت تحول گرایی و عدالت محوری است

رویکرد اساسی دولت تحول گرایی و عدالت محوری است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت:رویکرد اساسی این دولت تحول گرایی و عدالت محوری است و لازمه تحول این است که در مدیریت‌ها نیروهایی به کار گرفته شوند که به تحول برای برگشت به ریل انقلاب اعتقاد داشته باشند.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور طی سخنانی در نشست با اعضای شورای مرکزی جبهه جهادگران ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: رویکرد اساسی این دولت تحول گرایی و عدالت محوری است و لازمه تحول این است که در مدیریتها نیروهایی به کار گرفته شوند که به تحول برای برگشت به ریل انقلاب اعتقاد داشته باشند و به تعبیر آیت الله رئیسی بانیان وضع موجود نمی توانند تحول ایجاد کنند.

وی ادامه داد: الحمدلله همه اعضای کابینه داری روحیه جهادی و اهل کار، تلاش و تحول هستند، این در حالی است که متاسفانه در گذشته در مقاطعی عزم و اراده جدی برای خدمت تمام عیار به مردم و مجاهدت کمتر مشاهده می شد.   امروز می بینیم که آقای رئیسی شبانه روز برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تلاش می‌کند و از دولتمردان هم می خواهد که مدیریت انقلابی داشته باشند و با اساتید، نخبگان و صاحب نظران  نشست داشته باشند و از دیدگاهها، نقدها، پیشنهادات و ایده های آنان استفاده کنند.

حسینی تصریح کرد: قبل از شروع به کار این دولت، عده‌ای به این جمع‌بندی رسیده بودند که انگار امور به حال خود رها شده است و مدیران آنچنان که باید اقدامی برای برطرف کردن گرفتاریها و پیشبرد امور نمی کنند اما اینک در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی صورت گرفته است مانند واکسیناسیون عمومی، آزادسازی سواحل افزایش فروش نفت و صادرات غیر نفتی، توسعه روابط با کشورها از جمله همسایگان، بازگشایی دانشگاهها و مدارس و نهضت تولید مسکن ملی که سبب امیدواری و اعتماد بسیاری از مردم شده است.

وی یادآور شد: با وجود افت تحصیلی و  تربیتی که بخاطر آموزش غیر حضوری ایجاد شده بود، عده‌ای تردید داشتند که بلافاصله بعد از تصویب ستاد کرونا بتوان مدارس و دانشگاه‌ها را بعد از دوسال وقفه بازگشایی کرد اما با تصمیم و عزم و انسجام دولت، دانش‌آموزان و دانشجویان بعد از دو سال به صورت حضوری آموزش را از سر گرفتند و شور و نشاط تازه‌ای در کشور ایجاد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: در گذشته در بحث فروش نفت یک عده می گفتند که امکان فروش نفت وجود ندارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه در مقابل غرب و آمریکا تسلیم شویم اما امروز ثابت شد که این گونه نیست و می توان نفت  را با وجود تحریم ها صادر و ارز آن را وارد کشور کرد.

حسینی اضافه کرد: قبول داریم که نیروهای انقلابی و ارزشی توقع شتاب بیشتری برای خدمت دارند که توقع بجایی است اما در عین حال ما می بینیم عده‌ای که هشت سال گذشته کار در خور توجهی انجام ندادند امروز سعی می‌کنند که با فرافکنی و حاشیه سازی دولت را ناکارآمد جلوه دهند و مردم را نسبت به نظام و انقلاب ناامید کنند اما مردم واقعیت ها را می بینند و قدردان خادمان خود هستند. از آغاز دولت ماهانه  ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های گذشته را می پردازیم و با این حال کارهای عمرانی بسیار خوبی هم دارد صورت می‌گیرد. البته باید بیشتر از این کار شود.

حسینی با بیان اینکه انتقاد از دولت باید منصفانه باشد، تصریح کرد: همه ما باید باهم تلاش کنیم تا مشکلات حل شود نباید این گونه باشد که مثلاً یک نماینده مجلس که می داند وضعیت بودجه به چه صورت است مطالباتی داشته باشد که نمی توان آن را به سرعت عملیاتی کرد. متاسفانه برخی افراد گاهی تنها نظرگاه شخصی خودشان را در نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات لحظه ای را هم از دست نمی دهد، افزود: به صورت نمونه هر ساله در رابطه با بحث شعار سال می‌دیدیم که اقدامی صورت نمی‌گرفت اما امسال در روز سوم فروردین که تعطیل هم بود دولت برای تحقق شعار سال جلسه تشکیل داد و تک تک دستگاه ها برنامه‌های خود را برای تحقق این شعار ارائه کردند و قطعاً با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد برکات اجرایی شدن این شعار خواهیم بود.  

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت بحث جهاد تبیین هم گفت: خیلی از ما می توانیم همانطور که در منزل حضور داریم  پاسخ شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود را بدهیم ما ضمن اینکه لازم است به شبهات پاسخ دهیم باید کسانی که این شبهه ها را ایجاد می کنند را هم به چالش بکشیم. برای مثال می بینیم کسانی ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند که خودشان بدترین جنایت ها را در رابطه با بشر انجام می دهند. اینها باید تبیین شود.

منبع: فارس