شهر خبر

اقدام وحشتناک چین: قلب زندانیان را زنده زنده خارج می‌کند

روند اعدام در چین از اتاق اعدام به اتاق جراحی منتقل شده است و جراحان در نقش جلادان دولتی با خارج کردن قلب، اعدام را انجام می‌دهند

اعتمادآنلاین|

نتیجه یک تحقیق درباره پیوند عضو که در استرالیا انجام شد، نشان می‌دهد که جراحان چینی قلب زندانیانی که حکم اعدام آنها تایید شده است را در حالی که هنوز زنده‌اند، از بدنشان خارج می‌کنند تا برای پیوند عضو از آن استفاده شود.

به گزارش ایندیپندت، در سال ۲۰۱۹ نیز دادگاه مردمی که در این زمینه برگزار شده بود اعلام کرد که چین قلب زندانیان را از بدنشان خارج می کند و در تجارت یک میلیارد دلاری خود به کار می‌برد.

محققان در دانشگاه ملی استرالیا با بررسی هزاران سند درمانی چینی به این نتیجه رسیده‌اند که جراحان برخی از زندانیان را در جریان این جراحی می‌کشند آن هم در حالی که هنوز مغز آنها زنده است. در این تحقیق ۱۲۴ هزار و ۷۷۰ برگه از مرکز داده‌های رسمی چین در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ بررسی شده است.

این تحقیق که در American Journal of Transplantation منتشر شده است، ادعای چین مبنی بر اینکه همه این زندانیان قبل از اهدای عضو دچار مرگ مغزی شده‌اند را رد می‌کند. این تحقیق ادعای دیگر چین در سال ۲۰۱۵ مبنی بر متوقف کردن برداشت عضو زندانیان اعدام شده را نیز رد کرده است.

محققان استرالیایی می‌گویند چین قبل از اینکه زندانیان دچار مرگ مغزی شده باشند، قلب و ریه آنها را از بدنشان خارج کرده است. در این گزارش به ۷۱ مورد مرگ ناشی از خارج شدن قلب از بدن اشاره شده است که در ۵۶ بیمارستان در سراسر چین اتفاق افتاده است. این گزارش می‌گوید ۳۰۰ پرسنل بخش درمانی در سراسر چین در این کشتار تحت حمایت دولت چین دخیل بوده‌اند.

فعالان حقوق بشر این گزارش تکان‌دهنده و رعب‌آور را بسیار نگران‌کننده خوانده‌اند. بیمارستان‌های چین درحال حاضر بازه زمانی چند هفته را برای پیوند عضو تبلیغ می‌کنند و این درحالی است که پیوند عضو در بیمارستان‌های کشورهای دیگر از جمله آمریکا ماه‌ها و سال‌ها به طول می‌انجامد.

محققان در این گزارش به نقش جراحان پیوند عضو در چین در این روند اشاره کردند و می‌گویند به نظر می‌رسد «روند اعدام در چین از اتاق اعدام به اتاق جراحی منتقل شده است. به این ترتیب جراحان در نقش جلادان دولتی با خارج کردن قلب، اعدام را انجام می‌دهند».