شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

پشت پرده عقب‌نشینی روسیه از کی‌یف چیست؟

کدخبر: 487014
سخنگوی کرملین درخصوص خروج نیروهای روسیه از حومه کی یف گفت: هدف از این عقب نشینی نشان دادن حسن نیت برای بهبود شرایط در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، پسکوف با بیان این نکته که کرملین خواستار پایان دادن به عملیات ویژه در اوکراین از طریق مذاکره است، ابراز امیدواری کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، شرایط مسکو را در این مذاکرات بپذیرد.

اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد در پنجشنبه ۵ اسفند اقدام های نظامی را به نام «عملیات ویژه»، علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف را وارد مرحله رویارویی نظامی کرد که همچنان ادامه یافته است.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که دور تازه ای از تحریم های آمریکا علیه روسیه که مقام های دولتی، نهادهای مالی و شرکت های دولتی را هدف قرار می دهد در چند روز آینده اعمال خواهد شد.

واشنگتن روز سه شنبه  به وزارت امور خارجه آمریکا برای کمک اضافی ۱۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین مجوز داد.

 منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز از سفر هیئت اوکراینی به تل آویو برای خرید سلاح‌های ساخت اسرائیل خبر دادند.  

به نوشته روزنامه عبری هآرتص؛ یک هیئت اوکراینی از چند روز پیش به تل آویو سفر کرده و دیدارهایی با مسئولان شرکت‌های تسلیحاتی خاص اسرائیلی داشته است.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از این روزنامه اسرائیلی گزارش داد: امضای قراردادهای خرید سلاح از اسراییل باید با موافقت "بنی گانتس" وزیر جنگ این رژیم صورت بگیرد.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که بنی گانتس هنوز موافقت خود را با فروش سلاح به اوکراین به دلیل ترس از خشم روسیه اعلام نکرده است.