شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مردم آمریکا

جاسوسی سیا از مردم آمریکا موضوع برنامه «ما مردم»

جاسوسی سیا از مردم آمریکا موضوع برنامه «ما مردم»

موضوع برنامه «ما مردم» (We The People) این هفته شبکه پرس تی‌وی بر جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از مردم این کشور تمرکز دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته «ما مردم» با توجه به گزارش افشاکننده دو سناتور دموکرات آمریکایی مبنی بر جاسوسی سازمان سیا از مردم ایالات متحده، به این موضوع می‌پردازد.

در این برنامه می بینیم اخیرا مشخص شده که علاوه بر سازمان‌هایی مانند اف بی آی، سازمان سیا که قرار است در خارج از آمریکا فعالیت کند، از مردم داخل این کشور نیز جاسوسی می‌کند و آنها را زیر نظر دارد.

 جان کیریاکو افشاگر و افسر سابق ضدتروریسم سیا و دانیل مک آدامز مدیر اجرایی مرکز ران پل برای صلح و رفاه از آمریکا به عنوان مهمانان برنامه این هفته «ما مردم» حریم خصوصی در ایالات متحده و کم و کیف آن را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

دنیل آریا مجری برنامه از کیریاکو و آدامز می‌پرسد که چرا سازمان سیا با وجود تعریف مسئولیت‌هایش در خارج آمریکا از مردم این کشور جاسوسی می‌کند و آیا چیزی به نام حریم خصوصی در ایالات متحده باقی مانده است؟ از سوی دیگر، آمریکایی‌ها چقدر از نوع داده‌هایی که از آنها جمع‌آوری می‌شود مطلع هستند؟

 کارشناسان برنامه همچنین بر این موضوع تاکید دارند که ایالات متحده در اصل یک دولت پلیسی است و نه تنها از مردم آمریکا که از بسیاری از کشورهای دیگر نیز جاسوسی می‌کند.

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.