شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه

"اورسولا هاوربک" پیرزن ۹۳ ساله آلمانی که به خاطر "نفی هلوکاست" زندانی شد

"اورسولا هاوربک" پیرزن 93 ساله آلمانی که به خاطر "نفی هلوکاست" زندانی شد

روز جمعه یک پیرزن ۹۳ ساله آلمانی در دادگاهی در این کشور به دلیل انکار هولوکاست به ۱۲ ماه حبس محکوم شد. پیشتر نیز او به دلیل ابراز عقاید خود محکومیت‌هایی را دریافت کرده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, "اورسولا هاوربک", پیرزن 93 ساله روز جمعه در شهر برلین به دلیل انکار قتل بیش از یک میلیون یهودی در اردوگاه "آشویتس" به 12 ماه زندان محکوم شد.

"دویچه‌وله" در این باره نوشت, دادگاه درخواست تجدید نظر این پیرزن 93 ساله را برای محکومیت در سال‌های 2017 و 2020 که به دلیل موارد مکرر انکار "هولوکاست" به او تفهیم شده بود، رد کرد. قاضی در جلسه دادگاه گفت: شما یک محقق هولوکاست نیستید، بلکه یک منکر هولوکاست هستید.

هاوربک در سال 2017 پس از انکار هولوکاست در جریان رویدادی در برلین به 6 ماه زندان محکوم شد. او سپس در سال 2020 به دلیل انتشار یک مصاحبه آنلاین که در آن مجدداً اظهاراتی در انکار هولوکاست انجام داد، به 12 ماه زندان محکوم شد.

قاضی گفت که اقدامات هاوربک ناشی از اعتقادات خودش است و تصمیم برای زندانی کردن این زن 93 ساله ضروری بوده است زیرا هیچ جایگزینی وجود ندارد.

هاوربک بارها اظهار کرده است که اردوگاه مرگ "آشویتس" از نظر تاریخی ثابت نشده است و در عوض مدعی شد که اردوگاه کار اجباری بوده است.

رسانه‌های آلمانی به او لقب "مادر بزرگ نازی" را داده‌اند و در سایر نقاط آلمان نیز محکوم شده بود. او در سال 2018 دو سال و نیم را در شهر "بیله‌فلد" در غرب آلمان گذراند.

او همچنین جریمه‌های متعددی را به خاطر نظراتش شده است. وکلای او در این پرونده روز جمعه خواستار کاهش مجازات به جزای نقدی یا آزادی او شده بودند. با این وجود این دادخواست رد شد و تغییرات بعدی در حکم دیگر امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/