شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بسکتبال

توضیحات مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال درباره حضور تماشاگران

توضیحات مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال درباره حضور تماشاگران

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال گفت: مسابقات لیگ به صورت آزمایشی با حضور ۵۰ تماشاگر از هر تیم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رادیو ورزش، نادر باقری مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه جهان ورزش (بسکتبال) در خصوص شرایط برگزاری بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی و زمان‌های از قبل تعیین شده و شرایطی که از قبل برای تیم ها در نظر گرفتیم مسابقات را بدون تغییر ادامه خواهیم داد.

وی درباره وضعیت اجرای مسابقات و توجیه تیم‌های اجرایی افزود: فدراسیون تمهیداتی را اندیشیده تا بازی‌ها را با تنش کمتر و در محیطی آرامتر و با شرایط زیباتری برای خانواده بزرگ بسکتبال اجرا کند. تا کنون که تنش زیادی را نداشتیم. امیدوارم پس از این هم بتوانیم شرایط مطلوبی را ادامه دهیم.

باقری با اشاره به قطعی شدن حضور تماشاگران و تصمیم نهایی فدراسیون خاطرنشان کرد: تماشاگر جذابیت محیط بازی را تکمیل می‌کند. پیش از شروع سال جدید هم مکاتباتی را در این خصوص انجام دادیم تا از حضور تماشاچیان بهره‌مند شویم. اما شرایط به گونه‌ای است که همچنان این ویروس ناشناخته است و کسی نمی‌تواند نظر قطعی در این خصوص ارائه دهد. برنامه‌ای که سازمان‌های مختلف اجرا می‌کنند به صورت آزمایشی است؛ چرا که در صورت بازگشت مجدد این ویروس، مشکلات بسیار حادتری رخ می‌دهد. سالن‌های بسکتبال هم به دلیل بسته بودن محیط با رشته‌ای همچون فوتبال بسیار متفاوت است. چه بسا خیلی از سالن‌های ما با مشکل تهویه نامناسب مواجه هستند. در حال حاضر و به صورت آزمایشی با حضور 50 نفر تماشاگر از هر تیم مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال شرایط کنترل تماشاچیان گفت: کنترل تماشاچیان از طریق ثبت نام در سامانه ملی بسکتبال که در سایت فدراسیون است، صورت می‌پذیرد. تماشاچیان با عنوان هوادار در این سامانه ثبت نام می‌کنند. در این سامانه به صورت سالانه هزینه‌ای با عنوان حق عضویت را پرداخت کرده و شرایط بهداشتی آنان از این طریق کنترل می‌شود. این موارد جزء دستورالعمل‌هایی است و کسانی که در سالن حضور پیدا می‌کنند موظف به رعایت آن می‌باشند.

نادر باقری در پاسخ به این سوال که مجوز حضور 30 درصد از تماشاگران از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شده یا نه، تصریح کرد: سالن‌های بسته از نظر تهویه شرایط متفاوتی نسبت به سایر سالن‌ها دارند. در مرحله اول هم سلامتی افراد جامعه برای ما حائز اهمیت است. ما مجوز 30 درصدی نداریم. ستاد ملی مبارزه با کرونا هم به صورت علنی 30 درصد را اعلام نکرده و در برخی مواقع حتی 20 درصد را به صورت محدود مشخص کرده است. با توجه به تغییرات سالن آزادی و جایگاه تیم‌ها که در طبقه همکف انجام شده، محدودیتی برای حضور تماشاچیان داشته و فقط می‌توانیم از سالن طبقه بالا استفاده کنیم. و باید فاصله بهداشتی را با همین محدودیت رعایت نماییم. این طبقه تنها حدود 700 نفر ظرفیت دارد. تعداد محدودی هم صندلی برای حضور بانوان در نظر گرفتیم و آنان با تهیه کارت‌هایی می‌توانند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

نادر باقری مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در پایان از قوانین تهیه بلیت الکترونیک گفت: انتخاب هوادار به عهده باشگاه است. چون اگر سایت را باز بگذاریم به عنوان مثال تیم حریف می‌تواند ظرفیت موجود را پر و ثبت نام‌های غیر واقعی انجام دهد که این موارد بارها دیده شده است. به همین دلیل باشگاه‌ها هواداران خود را انتخاب کرده و خود تماشاگران در سایت فدراسیون ثبت نام می‌کنند. بلیت برای آنان به صورت رایگان صادر شده و هزینه دریافتی مربوط به هزینه هواداری و حق عضویت است. اگر ببینیم که مشکلی با حضور این 50 نفر از هر باشگاه به وجود نیاید، در فینال شاهد تعداد نفرات بیشتری خواهیم بود. در مراحل بعدی هم امکان افزایش و حتی کاهش تعداد نفرات تماشاچیان وجود دارد و این موارد بستگی به شرایط موجود دارد.

 

انتهای پیام/