شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#مسلمانان#رئیس‌جمهور

رئیسی در هیئت دولت:

نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند/ «خود کنترلی» کارآمدترین نظام نظارتی است

رئیسی: نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند

رئیس‌جمهور با ابراز تأثر از حادثه تلخ روز گذشته در حرم مطهر رضوی در مشهد، گفت: عزیزانی که شهید و مجروح شدند از طلبه‌های جهادی، اثرگذار، مخلص و شناخته شده مشهد و حاشیه این شهر بودند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت سخن می‌گفت، این طلبه‌ها را خادمان واقعی مردم به‌ویژه قشر محروم مشهد توصیف کرد و گفت: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با استفاده از اختلافات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از سرمازدگی محصولات برای کشاورزان تاکید کرد: زمینه کمک به کشاورزان با استمهال در بازپرداخت تسهیلات، اولویت در اعطای تسهیلات و پرداخت خسارت فراهم شود تا کشاورزان عزیز به سختی نیفتند.

رئیس‌جمهور همچنین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مکلف کرد با اقدامات دانش‌بنیان و با پیش‌بینی و پیشگیری، از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

رئیسی توزیع عادلانه اعتبارات در استان‌های کشور را نیز مهم برشمرد و گفت: در پرداخت اعتبارات باید عدالت در نظر گرفته شود نه مساوات؛ و پرداخت اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی و عدالت محلی صورت گیرد.

وی همچنین تهیه پیوست فرهنگی و عدالت را در تصمیم‌گیری‌ها مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت تهیه پیوست‌های فرهنگی و عدالت‌محور تاکید کرده‌اند و همه تصمیمات و اقدامات مهم دولت باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی، «خود کنترلی» را کارآمدترین نظام نظارتی دانست و گفت: این روش نظارتی، با تربیت دینی در خانواده و نظام آموزشی، و با بندگی خدا شکل می‌گیرد و در کنار نظارت‌های برنامه‌ای و میدانی، در تحقق سلامت اداری نقش مهمی دارد.

رئیسی افزایش معنویت و رشد اخلاق میان کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ضامن بخش عمده‌ای از سلامت اداری دانست که باعث کاهش رانت‌خواری و رشوه‌خواری می‌شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه «خودسازی» و «دگرخواهی» توصیف کرد و توجه به دیگران و تلاش برای حل مشکلات مردم را از آموزه‌های این ماه نورانی دانست و تاکید کرد: نباید در ادارات و سازمان‌ها، کار روزانه و خدمت به مردم به دلیل انجام کارهای مستحبی، لطمه ببیند.

منبع: تسنیم