شهر خبر

جلسه اعضای چارچوب هماهنگی در منزل العامری برای بررسی وضعیت سیاسی عراق

جلسه اعضای چارچوب هماهنگی در منزل العامری برای بررسی وضعیت سیاسی عراق

برخی منابع خبری عراق از جلسه رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، روسای چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر دیروز در منزل هادی العامری نشست برگزار کرده و آخرین تحولات سیاسی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری بغدادالیوم به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که در این نشست به بررسی آخرین تحولات سیاسی و نتایج رایزنی‌های اخیر چارچوب هماهنگی با احزاب سیاسی پرداخته شد.

یک منبع امنیتی عراق گفته که در این نشست همچنین درباره طرح چارچوب هماهنگی برای حل بحران بن بست سیاسی گفت‌ وگو صورت گرفته است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که چارچوب هماهنگی شیعی موفق شده است یک سوم تعیین کننده را از طریق جمع‌آوری آرای مورد نیاز در پارلمان عراق تشکیل دهد.

پارلمان عراق در طول ماه های گذشته چند بار برای انتخاب رییس جمهوری خیز برداشت، اما هر بار ناکام مانده است و اکنون عراق به گفته برخی از مسئولان عراقی، وارد مرحله‌ای از بن بست‌سیاسی شده است.

پارلمان عراق یک بار در آغاز ماه فوریه گذشته (کمتر از دو ماه پیش) با تحریم اکثریت بلوک های پارلمانی از تعیین رئیس جمهور عراق بازماند. محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق خواستار برگزاری جلسه دوم، چند روز بعد، در هشتم فوریه گذشته شد، اما دادگاه عالی فدرال عراق به موضوع ورود کرد و برگزاری این جلسه را فاقد وجاهت قانونی دانست.

جلسه سوم پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد که به دلیل تحریم بیش از ۱۴۰ نماینده (یک سوم تعیین کننده) به حد نصاب نرسید و بدین ترتیب بار دیگر پارلمان در انتخاب رئیس جمهور ناکام مانده است.​

انتهای پیام