شهر خبر

وزارت خارجه تونس:

اظهارات اخیر «اردوغان» دخالت آشکار در امور داخلی تونس محسوب میشود

اظهارات اخیر «اردوغان» دخالت آشکار در امور داخلی تونس محسوب میشود

وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تعجب در خصوص اظهارات اخیر «اردوغان» مبنی بر لزوم انحلال پارلمان تونس، اعلام کرد: این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی تونس به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه تونس بیانیه‌ای را در خصوص اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه منتشر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود اظهارات اخیر اردوغان را محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه تونس در بیانیه مذکور ضمن ابراز تعجب در خصوص اظهارات اخیر «اردوغان» مبنی بر لزوم انحلال پارلمان تونس، اعلام کرد: این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی تونس به شمار می‌رود.

این وزارتخانه عنوان کرده است: این اظهارنظرها پیرامون امور داخلی دیگر کشورها غیر قابل پذیرش است. اتخاذ مواضعی از این دست با روابط برادرانه و دوستانه میان دو کشور مغایرت دارد. روابط میان ترکیه و تونس باید مبتنی بر احترام متقابل باشد.

در بیانیه وزارت خارجه تونس همچنین تأکید شده است: تونس دارای اصول سیاست خارجی ثابت است. ما بر مبنای همین اصول به دنبال برقراری روابط حسنه و تنگاتنگ با کشورهای دوست و برادر خود هستیم. لذا معتقدیم که اظهارنظر اخیر رئیس جمهور ترکیه در تضاد با تلاش‌ها برای برقراری چنین روابطی است.