شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترافیک#میلان

ریسک برای آقای شماره ۹ | انتقال خطرناک برای مهدی طارمی!

انتقال ستاره ایرانی پورتو به میلان باتوجه به ترافیک نقل و انتقالاتی این تیم ایتالیایی بعید به نظر می‌رسد.

طارمی

خبرهای نقل‌وانتقالاتی پیرامون مهدی طارمی یادآور اخباری از این دست است که در ۹سال اخیر درباره علاقه همه باشگاه‌های بزرگ فوتبال در جهان به سردار آزمون منتشر می‌شد و سردار در همان روسیه از این تیم به آن تیم می‌رفت تا اینکه در آخرین روزهای پیش از جنگ روسیه با اوکراین، به جدایی رضایت داد و به لورکوزن در بوندس‌لیگا رفت.

تازه‌ترین باشگاهی که به طارمی ابراز علاقه کرده، آث میلان است. میلان که در ۲‌فصل اخیر برای قهرمانی جنگیده، پول زیادی در بساط ندارد. پیولی در سال‌های اخیر همواره به‌دنبال بازیکنان ارزان یا قرضی یا رایگان بوده. با وجود زلاتان ایبراهیموویچ ۴۱ساله و اولیویه ژیرو ۳۰ساله جای زیادی در خط حمله برای مهاجم جدید نیست. براهیم دیاس هم که از رئال‌مادرید قرضی گرفته شده، در پست شماره ۱۰ بازی می‌کند. در خط حمله وینگرهایی مثل آنته ربیچ کروات، رافائل لیائوی پرتغالی، دنیل مالدینی که وارث مالدینی‌های کبیر است و مارکو لازتیچ صرب حضور دارند و ترافیک سنگینی است.

میلان بازیکنان را قرضی یا رایگان در اختیار می‌گیرد و رایگان هم از دست می‌دهد. فصل پیش چالهان‌اوغلو و دوناروما را مفت به اینترمیلان و پاری‌سن‌ژرمن دادند و تابستان آینده هم نوبت برخی بازیکنان دیگر است مثل فرانک کسیه که گفته می‌شود رایگان به بارسلونا خواهد رفت و حتی بر سر دستمزد ۸.۵میلیون یورویی‌اش هم با کاتالان‌ها به توافق دست یافته. پورتو روی طارمی برچسب ۲۰میلیون یورویی گذاشته که از نظر میلان خیلی زیاد است. با وجود این، کونسیسائو، سرمربی پورتو با مهاجم ایرانی‌اش خوب تا نمی‌کند و او را در بازی برگشت با لیون بازی نداد تا تیمش حذف شود. در بازی پریشب مقابل سانتاکلارا هم تنها ۱۷دقیقه به مهاجم شماره۹ تیمش بازی داد. در مجموع پورتو هم نشان داده مشکلی با فروش ستاره‌هایش ندارد. در همین نقل‌وانتقالات زمستانی بازیکنانی مثل سرجیو اولیویرا که به رم قرض داده شد، دیاس که به لیورپول فروخته شد و کرونا و برخی دیگر از تیم رفتند. باشگاه پرتغالی ۵میلیون یورو برای خرید طارمی از ریوآوه هزینه کرد و حالا با کمتر از ۲۰میلیون حاضر به واگذاری او نیست و این چیزی نیست که میلان بخواهد. سایت ترانسفرمارکت او را چهارمین بازیکن گران پورتو، شانزدهمین بازیکن باارزش لیگ برتر پرتغال و بازیکن شماره۵۱۸ در رنکینگ جهانی باارزش‌ترین بازیکنان جهان معرفی کرده است.

از میان ۲۰بازیکنی که از میلان به‌صورت قرضی در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند، ۷تای آنها مهاجم هستند؛ بازیکنانی مثل گابریل کاپانی، لوان کاپانی، کلمبو، ینس هاگ، سینیوریله، تونین و ساجوت که البته هیچ‌کدام پدیده نیستند و بعید است فصل آینده به تیم اصلی برگردند. میلان می‌تواند به‌جای هزینه‌کرد ۲۰میلیون برای طارمی بازیکنانی مثل لاکازت را رایگان در اختیار بگیرد یا با رئال مادرید بر سر انتقال قرضی یوویچ به توافق برسد. باشگاه ایتالیایی دنبال خرید رایگان ایسکو از رئال هم هست و گفته می‌شود بدش نمی‌آید ادن آزار را هم از رئال قرض بگیرد. با این ترافیک بعید است انتقال طارمی به میلان در آینده‌ای نزدیک رخ دهد یا اگر این اتفاق بیفتد، شاید برای خود او صلاح نباشد به دل چنین ترافیکی بزند، آن‌هم قبل از جام‌جهانی.