شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران#اهل سنت#ماه مبارک رمضان

اهل سنت هتک حرمت به حرم و زائران رضوی را محکوم کردند؛

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند/ هدف اصلی سران تکفیر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

وضعیت جسمی دو طلبه زخمی از زبان پزشک معالج+ فیلم

اهل سنت هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. یکی از روحانیون به شهادت رسید.

به گفته فرماندار مشهد، ضارب تحت تأثیر جریان‌های تکفیری دست به این جنایت زده است. بعد از این اقدام موجی از واکنش ها نسبت به این جنایت و هتک حرمت به حرم و زائران رضوی اتفاق افتاد.

مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با محکومیت جنایت تکفیری‌ها در حرم رضوی، گفت: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است. از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

هدف اصلی سران تکفیر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند/ هدف اصلی سران تکفیر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار اظهار داشت: حادثه خونین برخورد با سه روحانی جلیل القدر از طلاب جهادی و مخلص مشهد در روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا علیه السلام توسط فردی تکفیری و جاهل و گمراه بسیار دردآور است.
 
وی افزود: شهادت و زخمی شدن این عزیزان را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده های محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و به سران تکفیری اعلام می داریم اینجا ایران اسلامی ، سرزمین وحدت و برادری و اتحاد و یکپارچگی و عزت و رشادت و شهادت طلبی است.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار ادامه داد:  اینجا سرزمین حکومت قرآن کریم است، بدانید مردم مسلمان ایران اسلامی در پناه کلام الله مجید همواره مسیر برادری و عزت را خواهند پیمود.
 
ماموستا محمدیان گفت: لازم است دعوتگران در راستای تنویر افکار عمومی در خطر تکفیری ها ‌و گمراهی آنان بکوشند و با بیان اصل اتحاد ایمانی و اخوت اسلامی مردم را از خطر این نحله گمراه آگاه سازند.
 
وی با تاکید بر اینکه هدف تکفیری ها ایجاد تفرقه بین اتحاد شیعه و سنی است،‌عنوان کرد: دشمنان انقلاب بدانند یکی از اهداف اصلی تشکیل انقلاب اسلامی ایجاد وحدت شیعه و سنی است و دشمنان هر چه از ما را شهید کنند فرق مختلف به اتحاد بیشتری خواهند رسید.

حادثه مشهد نشان از خوی وحشی گری تکفیری است

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند/ هدف اصلی سران تکفیر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

ماموستا مصطفی محمودی بیان کرد: از نیروهای امنیتی می‌خواهم آنها را شناسایی و اجازه تکرار این جنایت را ندهد.

وی ادامه داد: تکفیری خطرناک و اسلام را نمی شناسند همانطور که بنده امروز شنیدم که یک نفر عوامل تکفیری به روحانیون دوست و برادر ما حمله کرده و آنها را زخمی کرده و نفراتی را شهید کرده است.

وی ادامه داد: بنده بیان میکنم این تکفیری و همه تکفیری وابسته به جریان خاصی هستند.

امام جمعه پیرانشهر اضافه کرد: دولت ما باید جامعه را از وجود این تکفیری‌ها پاک کند و جامعه اسلامی را از آنها محافظت کند.

ماموستا محمودی افزود: ما از مراجع قضایی خواستاریم بلافاصله آنها را مجازات نماید چون این تکفیری‌ها  برای جهان و بشریت خطرناک هستند.

وی گفت: اینها از جاده حق منحرف شده اند و  کشتن مسلمانان را جهاد می‌دانند.

وی بیان کرد: در قرآن اشاره شده که هرکس انسانی را بدون دلیل بکشد اشتباه است و  کسی حق قتل دیگری را ندارد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز درباره این هتک حرمت به ساحت امام هشتم اظهار کرد: از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است. از دستگاه قضا می ‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز هم با محکوم کردن این جنایت گفت: از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است. دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.