ریچ کارد چیست؟

ریچ کارد (Rich Card)، قالبی برایبهبود تجربه ی کاربران تلفن همراه است. ریچ کارد نیز همانند ریچ اسنیپت (Rich Snippet) سبب بهتر دیدهشدن محتوا برای کاربران می شود. ریچ کارد دارای نشانه گذاری هایschema.org  است و روشی بسیار عالی برای دیده شدن وب سایت هادر دستگاه های تلفن همراه است. ریچ کارد به کاربران موبایل کمک می کند تا به سرعتآنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. استفاده از ریچ کار همراه با ریچ اسنیپتبه وب سایت شما در دیده شدن بیشتر توسط کاربران کمک می کند. برای آشنایی بیشتر باریچ کارد با ما همراه باشید.

ریچ کارد چیست وچگونه عمل می کند؟

گوگل در سال 2016 ریچکارد برای سئو را به عنوان روشی جدید برای صاحبان سایت به منظور ارائه پیش نمایشاز محتوای خود در صفحه نتایج موتور جستجو راه اندازی کرد. ریچ کارد محتوای ساختاریافته ای مانند طرحواره را در قالبی جذاب تر و بصری نشان می دهند و می توانندترافیک سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ریچ کارد و به طور کلی مواردی که مربوط بهبهبود تجربه ی کاربران تلفن همراه و همچنین بهبود محتوای ساختار یافته برای دسترسیبهتر مخاطبان است، روز به روز برای گوگل اهمیت پیدا می کند. بنابراین هرچقدر کهروی این موارد در وب سایت خود سرمایه گذاری کنید و سئو را از این لحاظ بهبودبخشید، به ارتقای وب سایت شما بسیار کمک می کند.

به عبارت دیگر، ریچکارد آن دسته از نتایج جستجو هستند که در تلفن همراه شما در بالای صفحه ظاهر میشوند. آن ها به گونه ای ارائه شده اند که می توانید انگشت خود را به سمت راست یاچپ بکشید تا بتوانید نتایج دیگر را به راحتی مشاهده کنید. برای آن که ریچ کارد داشته باشید، باید دادههای ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید. داده های ساختاریافته اطلاعاتی هستند که شما بهکد وب سایت خود اضافه می کنید تا درک آن را برای موتورهای جستجو آسان تر کنید.موتورهای جستجوی بزرگ ازSchema.org استفاده می کنند. اینواژگان به طور جمعی توسط گوگل، بینگ، ایندکس و یاهو توسعه داده شده است تا بتوانندزبان مشترکی داشته باشند که درک وب سایت ها را آسان تر کند. با ریچ کارد، شما به موتورهای جستجوگر میگویید که برای مثال این محتوا، یک دستور پخت غذا است. این گونه دیگر موتورهایجستجو نیازی ندارند تا کاوش بسیاری کنند تا متوجه محتوای شما شوند و در نتیجهاحتمال نشان داده شدن محتوای شما برای مخاطبان بیشتر است. البته ریچ کارد برایکاربران تلفن همراه بهینه شده است.

چگونه متوجه شوم کهداده های من برای ریچ کارد ساختار یافته است؟

برای این منظور ابتداباید در کنسول جستجوی گوگل ثبت نام کنید. در کنسول جستجوی گوگل می توانید بررسی کنید کهآیا وب سایت شما داده های ساختار یافته دارد یا نه و همچنین می توانید متوجه شویدکه آیا ریچ کارد در وب سایت خود دارید یا خیر.

تفاوت ریچ کارد و ریچاسنیپت چیست؟

تفاوت اصلی بین ریچکارد و ریچ اسنیپت این است که ریچ اسنیپت تغییری در سلسله مراتب SERP ندارد. گوگل به سادگییک نتیجه جستجو را بهبود می بخشد تا اطلاعات بیشتری را بر اساس آنچه الگوریتم مفیدمی داند یا پاسخ به یک سوال خاص ارائه دهد. از طرف دیگر ریچ کارد نیاز به جداسازی دارد.وقتی ریچ کارد به درستی پیاده‌سازی می شود، پیامد آن بهبود یک نتیجه موجود نیست،بلکه افزودن یک نتیجه جستجوی جداگانه، به شکل کارت‌ است که در بالای همه نتایج (عمدتاًدر SERP تلفن همراه)، قرار می‌گیرد.

ریچ کارد بیشتر درتلفن همراه ظاهر می شود و اساساً نوعی بسط ریچ اسنیپت است. از آنجایی که تلفنهمراه در بحث ترافیک و جستجو از دسکتاپ پیشی گرفته است، ریچ کارد روز به روز مهمتر می شود. پیش بینی می شود که در آینده، ریچ کارد ها بتوانند فرصت های تعاملبیشتری را برای کاربران فراهم کنند تا کاربران آزادی و راحتی داشته باشند و بهسرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.  

ریچ کارد گوگل چگونهساخته می شود؟

ریچ کارد با استفادهاز ریچ اسنیپت، شکلی از نشانه گذاری داده های ساختاریافته است که از کتابخانه Schema.org برای طبقه بندی و نشانهگذاری داده های دیجیتال استفاده می کند. نشانه گذاری داده های ساختاریافته به گوگلو سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند تا مرتبطترین نتایج را برای درخواست کاربر ارائه دهند.

مراحل ایجاد ریچ کاردچیست؟

از راهنمای نشانهگذاری داده های ساخت یافته گوگل برای پیاده سازی داده های ساختار یافته در سایتخود استفاده کنید. نوع داده را برای داده هایی که می خواهید علامت گذاری کنیدانتخاب کنید. نوع داده مهم است و بهگوگل کمک می کند تا داده های صفحه وبشما را دسته بندی کند.سپس آدرس وب سایت خود را جایگذاری کنید و روی "شروع برچسب گذاری" کلیککنید. یک HTML ایجاد کنید و به سایت خود اضافه کنید. دقت نشانه گذاری خود را با استفاده از ابزار تستداده های ساختار یافته بررسی کنید.

همه داده هایساختاریافته برای پذیرش در نتایج جستجو واجد شرایط نیستند. دستورالعمل های فنی وکیفی خاصی وجود دارد که باید از آن ها پیروی کنید. گوگل هشدار می‌دهد که نقض این دستورالعمل‌ها ممکن است باعث شود که وب‌سایت یا صفحه شما برای نتایج ریچ (غنی) واجد شرایط نباشدو معمولاً با یک اقدام دستی در گزارش عملکرد دستی کنسول جستجو به شما هشدار داده میشود.

شما می توانید انواعداده ها را در وب سایت خود با استفاده از فرمت های Microdata، JSON-LD  یا RDFa نشانه گذاری کنید، با این حال، خود گوگل استفاده از JSON-LD را توصیه می کند.استفاده از JSON-LDبسیار ساده است. گوگل همچنین توصیه می کند دسترسی به صفحات داده های ساختار یافتهخود را بهGooglebot مسدود نکنید. علاوه بر ابزار تست داده های ساختار یافته (که میتواند به شما در تست انطباق با این دستورالعمل های فنی کمک کند)، می توانید ازابزار بازرسیURL نیز برای شناسایی هرگونه خطای فنی استفاده کنید.

نقش ریچ کارد در سئوچیست؟

ریچ کاردها سبب میشود تا گوگل، محتوای شما را برای کاربران (به خصوص کاربران موبایل) در رتبه هایبالا نمایش دهد. اگر وب سایت شما دارای داده های ساختار یافته ی منطبق با ریچ کاردنباشد، به شدت ممکن است به فرایند سئو شما لطمه وارد کند. البته در نظر داشتهباشید که برخی از وب سایت ها نسبت به برخی دیگر، نیاز به ریچ اسنیپت و ریچ کاردکمتری دارند. میزان استفاده ی شما از قطعات غنی شده باید بر اساس نوع محتوای شماباشد. به طور کلی، استفاده از ریچ اسنیپت و ریچ کارد می تواند فرایند سئو سایت شما رابسیار بهبود بخشید و میزان دیده شدن شما توسط کاربران را بسیار بالا تر ببرد.بنابراین اگر تاکنون به این مسئله توجهی نداشته اید، به وب سایت خود سری بزنید ومحتوای خود را برای قطعات غنی، ساختار یافته کنید.