شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#مسلمانان#وزارت خارجه

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پی سوزاندن منازل مسلمانان در هند

کدخبر: 486833
اقتصادنیوز: دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تشدید اسلام‌هراسی در کشور هندوستان و سوزاندن خانه‌های متعلق به مسلمانان توسط گروه‌های افراطی هندو را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تشدید اسلام‌هراسی در هند و اغتشاشات در ایالت راجستان علیه مسلمانان و سوزاندن خانه‌های آنها را محکوم کرد.

وزارت خارجه پاکستان گزارش داد، دفتر سخنگوی این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تشدید اسلام‌هراسی در کشور هندوستان و سوزاندن خانه‌های متعلق به مسلمانان توسط گروه‌های افراطی هندو را محکوم کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، حدود ۴۰ خانه مسکونی متعلق به مسلمانان ساکن منطقه کارائولی ایالت راجستان هند توسط تندروهای هندو موسوم به فرقه بی‌جی‌پی (BJP-RSS) سوزانده شده است. گفته می‌شود پلیس و نیروهای دولتی هیچ واکنشی در مقابل این حملات نشان ندادند.

وزارت خارجه پاکستان بی‌تفاوتی سیستماتیک دولت نسبت به این گونه حوادث را نشانه ضعف در حفظ امنیت و جان مردم خطاب کرد.

در سال‌های گذشته اقلیت مسلمانان ساکن کشور هند همواره مورد تهدید گروه‌های تندرو زندگی کرده‌اند. گروه تندرو مذکور خشونت مداوم علیه اقلیت‌های مسلمان را بخشی از دستورالعمل‌های حزبی خود در حمایت از اکثریت‌گرایی تلقی می‌کنند.

"یاتی نارسینگان" راهب هندو یکشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواستار حملات مسلحانه هندوها به خانه‌های مسلمانان شده بود.

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه خطاب به جامعه جهانی خواستار مبارزه با اسلام‌هراسی در کشور هند و تحت فشار گذاشتن مقامات این کشور در مبارزه با اقلیت مسلمان شد.