شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شورای نگهبان

ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره عدم اعتبار اسناد عادی در کمیسیون قضایی مجلس اصلاح نشد

ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره عدم اعتبار اسناد عادی در کمیسیون قضایی مجلس اصلاح نشد

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عدم اعتبار اسناد عادی را مغایر با شرع دانسته بود که در جلسه امروز کمیسیون قضائی این ایراد همچنان پابرجا ماند و اصلاح نشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز، وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به منظور تبریک سال نو در کمیسیون حاضر شدند.

وی افزود: در ادامه این جلسه، طرح اعتبار اسناد رسمی اعاده شده از سوی شورای نگهبان با حضور نماینده شورا و نمایندگان دیگر دستگاه‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان بخشی از مصوبه کمیسیون در این طرح را مغایر با شرع دانسته بود که این ایراد در جلسه امروز اصلاح نشد و بنا شد در کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: کمیسیون قضایی و مجلس در مصوبه خود آورده بودند که اسناد عادی پس از گذشت دو سال دیگر دارای اعتبار نبوده و در محافل حقوقی قابل طرح نخواهند بود که شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با شرع دانسته بود.

منبع: فارس