شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#دولت#سریلانکا#اکثریت#مجلس#دست#داد

دولت سریلانکا اکثریت مجلس را از دست داد

دولت سریلانکا اکثریت مجلس را از دست داد

۴۱ نماینده حزب آزادی سریلانکا روز سه شنبه با خروج از ائتلاف با «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهوری این کشور، دولت حاکم را در مجلس این کشور در جایگاه اقلیت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، پس از خروج ۴۱ نماینده مجلس سریلانکا از ائتلاف با حزب حاکم، راجاپاکسا اتحاد خود با اکثریت مجلس را از دست داد.

بر اساس گزارش های خبری، این اقدام پارلمانی پس از تداوم ناآرامی های عمومی به دلیل بحران اقتصادی این کشور صورت گرفته است.
تحولات اخیر در مجلس سریلانکا می تواند راجاپاکسا را با دولت اقلیت مواجه سازد و از سوی دیگر این مساله می تواند تصمیم گیری در موقعیت بحرانی را برای او و کشورش چالش برانگیزتر کند، اگرچه نمایندگان مستقل، همچنان می‌توانند به حمایت از پیشنهادات و برنامه های دولت ادامه دهند.

سریلانکا از هفته گذشته تاکنون با موج شدیدی از اعتراض های مردمی روبرو شده است به نحوی که دولت این کشور را برآن داشته تا مقررات منع تردد را اعمال کرده و فعالیت شبکه های اجتماعی را به حال تعلیق درآورد، در این میان از استعفای جمعی اعضای کابینه هم سخن گفته می شود.

در پی تشدید موج اعتراض های مردمی در سریلانکا به سبب وخیم تر شدن وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی، راجاپاکسا این روزها با بزرگترین بحران سیاسی دوره خود مواجه است که می تواند آینده سیاسی وی را دستخوش تغییرات اساسی کند.

انتهای پیام