شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کویت#منابع

دولت کویت برای چهارمین بار استعفا داد؛کنارگیری یا فرار از استیضاح ؟

دولت کویت برای چهارمین بار استعفا داد؛کنارگیری یا فرار از استیضاح ؟

دولت فعلی کویت بنا به گفته منابع آگاه، قبل از آنکه پارلمان این کشور رأی اعتماد از کابینه را سلب کند، برای چهارمین بار استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) امروز سه شنبه گزارش داد که «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولی‌عهد این کشور «صباح خالد الحمد الصباح» نسخت وزیر را به حضور پذیرفته و نامه استعفای او را دریافت کرده است.

این چهارمین بار است که دولت کویت به نخست وزیری صباح خالد الحمد الصباح استعفا می‌دهد. عمر این کابینه چهارم صباح 99 روز بیشتر نبود.

پدیده استعفای کابینه دولت در کویت امر شایعی است و دولت‌های این کشور تا کنون 39 بار از زمان تأسیس این کشور استعفا داده است.

انتظار می‌رود که دولت مستعفی بار دیگر بر اساس قانون اساسی کویت مکلف به پیش‌برد امور شود تا دولت جدید تشکیل شود.

روزنامه القدس العربی به نقل از منابعی نوشت که این اقدام کابینه به دلیل اختلاف با مجلس امت کویت (پارلمان) بوده است.

منابعی در کویت به این روزنامه گفتند که استعفای دولت پیش از انعقاد جلسه پارلمان بوده است که گامی پیشدستانه در برابر درخواست سلب رأی اعتماد از کابینه بوده است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته تعداد نمایندگان حامی سلب رأی اعتماد رو به افزایش بوده و همین مسئله کابینه را بر آن داشت تا قبل از جلسه پارلمان، استعفا دهد.

بر اساس اظهارات نمایندگان پارلمان کویت، استیضاح کابینه حول سه محور بوده است: «اقدامات خلاف قانون اساسی نخست وزیر، نادیده گرفتن منابع شهروندان و عدم همکاری با قوه مقننه و چپاول سیستماتیک اموال عمومی و هدر دادن منابع ملت کویت».

انتهای پیام/