شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#مردم#سفر#رفتن#ترجیح#دادند

مردم سفر رفتن را به سینما ترجیح دادند

مردم سفر رفتن را به سینما ترجیح دادند

محمد قنبری با اشاره به اینکه در نوروز امسال پس از دو سال محدودیت شرایط برای سفر رفتن بهتر شده بود، تأکید کرد که مردم به همین دلیل سفر رفتن را به سینما ترجیح دادند.

محمد قنبری مدیر سینما مگامال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اولین مسئله مهم در عدم موفقیت فیلم‌های اکران شده در نوروز و در واقع عدم استقبال مردم از فیلم‌های نوروزی از نظر من همچنان شیوع ویروس کرونا و پیامدهای حاصل این اتفاق است. تنها تفاوت امسال با سال‌های دیگر واکسیناسیون سراسری است. امروز اکثر مردم واکسن زده‌اند و بسیاری افراد با خیال راحت به سینما می‌روند اما همچنان قشر عظیمی وجود دارد که نگرانی از ابتلا به این بیماری باعث شده تا ترجیح دهند که به سینما نروند.

قنبری خاطرنشان کرد: در نوروز دو سال 1399 و 1400 خانواده‌های بسیاری نتوانستند به دلیل محدودیت‌های موجود به مسافرت بروند و به نظر می‌رسد که بهتر شدن فضا برای مسافرت در سال جدید باعث شد تا سفر رفتن در اولویت قرار بگیرد و اکثر مردم مسافرت را به سینما رفتن و فیلم دیدن ترجیح دادند. با وجود اینکه شرایط نسبت به دو سال گذشته بهتر شده، همچنان مقایسه سال جاری با سال 1398 اشتباه است چرا که ما در فضای پساکرونا هستیم و همچنان پیامدهای شیوع این ویروس را متحمل می‌شویم.

وی افزود: از نظر من ترکیب فیلم‌های انتخاب شده برای نوروز امسال خوب و مناسب بود. در بین هفت فیلم اکران شده آثار کمدی، جنگی، اجتماعی، کودک و نوجوان و... وجود داشت که می‌توانست سلایق مختلف را در بر بگیرد اما متأسفانه شرایط حاضر چنین وضعیتی را به وجود آورد که فیلم‌ها نتوانند فروش چندانی داشته باشند.

مدیر سینما مگامال در ادامه اظهاراتش درباره افزایش قیمت بلیت سینماها گفت: در سال‌های اخیر همه شاهد افزایش قیمت اجناس مختلف بودیم و برخی اقلام ضروری زندگی بیش از سه برابر قیمتشان گران‌تر شده است و این افزایش قیمت اصلاً با افزایش قیمت بلیت سینماها که نهایتاً 50 درصد بوده، قابل قیاس نیست. قطعاً گرانتر شدن قیمت بلیت سینماها در کاهش مخاطب تأثیرگذار بوده اما این تأثیر به اندازه دو عاملی که پیش‌تر اشاره کردم چشم‌گیر نیست.

قنبری در پایان درباره موفقیت فیلم‌های کمدی در گیشه گفت: با توجه به شرایط جامعه و مشکلات بسیاری که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند قطعاً دیدن فیلم‌های کمدی را اولویت است و اکثر کسانی که به سینما می‌روند ترجیح می‌دهند که ساعات حضورشان در سینما را بخندند اما اقبال مردم و فروش بالا را نمی‌توان تنها مربوط به فیلم‌های کمدی دانست. امسال فروش فیلم «موقعیت مهدی» فراتر از انتظار بود و فروشش از فیلم‌هایی چون «روز صفر» و «مرد بازنده» بهتر بود. به نظر من تا سالیان سال اولویت مردم برای فیلم دیدن در سینما، آثار کمدی خواهد بود و این وضعیت را در تئاتر هم شاهد هستیم به طوری که تئاترهای آزاد کمدی با استقبال خوبی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام