شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#آیت الله#تشکیل دولت#دولت عراق

با وجود آیت الله سیستانی اختلاف در تشکیل دولت عراق معقول است؟

کدخبر: 486535
محمد البخیتی در توییتی نوشت: ای اهل عراق! آیا معقول است که تشکیل دولت را اینقدر طول بدهید در حالی که سید علی سیستانی یکی از داناتزین و پارساترین مراجعی که تاریخ عراق به خود دیده، بین شماست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انصارالله یمن از زبان «محمد البخیتی» یکی از مسئولان دفتر سیاسی این جنبش به طور غیرمستقم سران عراقی را درباره طولانی شدن تشکیل دولت مورد سرزنش قرار داده است.

محمد البخیتی اخیرا در توییتی نوشت: ای اهل عراق! آیا معقول است که تشکیل دولت را اینقدر طول بدهید در حالی که سید علی سیستانی یکی از داناتزین و پارساترین مراجعی که تاریخ عراق به خود دیده، بین شماست؟

البخیتی ادامه داده است: آیا او (آیت الله سیستانی) همان نیست که به برگزاری انتخابات برای اولین بار در عراق پافشاری کرد و اگر او نبود انتخاباتی نیز در کار نبود؟

انصارالله یمن: آیا با وجود آیت الله سیستانی اختلاف در تشکیل دولت عراق معقول است؟

این عضو برجسته انصارالله یمن سران عراقی را نصیحت کرد که «وجود آیت الله سیستانی بین شما در این زمانه دشوار، نعمتی از سوی خداست؛ آن را ضایع نکنید.»

اشاره انصارالله یمن به کشمکش های بین جریان های عراقی به ویژه شیعی و عدم توافق آنان بر سر تشکیل دولت آینده است.

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه گذشته از فرصتی ۴۰ روزه به چارچوب هماهنگی شیعی خبر داد؛ چلّه‌ای که در آن گفت وگوها با جریان‌های مختلف سیاسی برای تشکیل دولت عراق انجام شود البته «به استثنای جریان صدر» که مقتدا از «الحنانه» نجف دستور به منع ورود به مذاکرات تشکیل دولت داد.