شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوروز ۱۴۰۱

رشد ۳۰۰درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱

رشد ۳۰۰درصدی سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حوزه دریایی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۸۴۸هزار و ۴۸ مسافر دریایی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ شهریار افندی‌زده، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: از آنجایی که حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین عوامل سفر مردم است تلاش کردیم با حداکثر توان و در نظر گرفتن رضایت مردم به ارائه خدمات به مسافران نوروزی بپردازیم.

وی افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تمام ستادهای نوروزی در این وزارتخانه در سطح ستاد و استان در آماده‌باش کامل قرار دارند. پیش‌بینی ما این بود که حجم سفرها افزایش خواهد یافت و همین اتفاق هم افتاد.

افندی‌زاده ادامه داد: بیش از ۹۰درصد حمل و نقل از طریق جاده است که یا از طریق وسایل نقلیه عمومی و یا از طریق وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد. امسال ۴۱۴ اتوبوس و ۳۰هزار سواری در اختیار علاقه‌مندانی بود که قصد سفر داشتند.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه بیان کرد: یک میلیون و ۲۸۳هزار نفر در این مدت از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز، در هر دو بخش داخلی و خارجی، در مجموع  دو میلیون و ۱۹۵هزار و ۱۶۶ مسافر جا‌به‌جا شدند که نسبت به نوروز سال قبل ۵۴درصد رشد داشته است.

وی همچنین یادآور شد: تنها از طریق فرودگاه امام ۴۱۳هزار و ۲۲ مسافر تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۴درصد رشد داشته است.

افندی‌زاده اضافه کرد: در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، بیشترین تردد را در جاده‌های کشور داشتیم. در مجموع از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ،  ۵۲ میلیون و ۷۷۱هزار و ۷۴۸ تردد بین استان‌ها ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱درصد رشد داشته‌ایم و به طور متوسط در سفرهای بین‌استانی، تردد ۲میلیون و ۲۰۰هزار وسیله نقلیه را ثبت کردیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین استان خوزستان با ۱۶۷درصد، استان بوشهر با ۱۰۹درصد، استان اصفهان با ۷۸درصد، استان خراسان رضوی با ۷۳درصد و استان هرمزگان با ۷۱درصد بیشترین رشد ترددهای بین‌استانی را به ثبت رسانده‌اند.

وی در انتها به آمار تصادف‌های جاده‌ای نیز اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش سفرها آمارها نشان می‌دهد کاهش کشته‌شده‌های تصادف‌ها را داشته‌ایم که آمار دقیق آن از سوی پزشکی قانونی به‌زودی اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام