شهر خبر

شخصیت عراقی:

ائتلاف «هیئت هماهنگی شیعی» و «صدر» طرح‌های خارجی را ناکام میگذارد

ائتلاف «هیئت هماهنگی شیعی» و «صدر» طرح‌های خارجی را ناکام میگذارد

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی تأکید کرد: نزدیکی هیئت هماهنگی شیعی و جریان صدر به یکدیگر و تشکیل یک ائتلاف مشترک موجب به شکست کشانده شدن طرح های خارجی در عراق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد خوشناو» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق سخنانی را در خصوص تحولات سیاسی این کشور مطرح کرد. وی گفت: اتحادیه میهنی کردستان اخیراً نامه‌های جداگانه ای را برای هیئت هماهنگی شیعی و جریان صدر ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، عضو اتحادیه میهنی تصریح کرد: در نامه‌های ارسالی به گروه‌های سیاسی عراق تأکید شده است که نزدیکی هیئت هماهنگی شیعی و جریان صدر به یکدیگر و تشکیل ائتلافی مشترک موجب به شکست کشانده شدن طرح‌های خارجی می‌شود.

در ادامه، این شخصیت کُرد عراقی یادآور شده است: متأسفانه در جلسه اخیر پارلمان شاهد بودیم که جریان صدر از طریق ائتلاف با برخی گروه‌های سیاسی به دنبال آن بود تا «ریبر احمد» نامزد حزب دموکرات کردستان را به ریاست جمهوری برساند.

وی عنوان کرد: با این حال، تحریم جلسه پارلمان توسط هیئت هماهنگی موجب شد تا جریان صدر به نتیجه مورد دلخواه خود دست پیدا نکند. انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر تنها از رهگذر توافق میان احزاب مختلف بیت شیعی امکانپذیر است.

گفتنی است، چندی پیش شورای سیاسی اتحادیه میهنی کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه به هیئت هماهنگی شیعی در پارلمان عراق ملحق شده است و از تصمیمات هیئت مذکور تبعیت می‌کند.