شهر خبر

بایدن تمام مسائل را گروگان سیاست داخلی و حزبی آمریکا کرده است/ از خطوط قرمزمان رد نخواهیم شد

بایدن تمام مسائل را گروگان سیاست داخلی و حزبی آمریکا کرده است/ از خطوط قرمزمان رد نخواهیم شد

خطیب زاده عنوان کرد: با صراحت اعلام میکنم چیزی که برای ما بیش از پیش روشن است بایدن تصمیم سیاسی نگرفته است و تمام مسائل را گروگان به سیاست داخلی آمریکا گرفته است و یک مسئله بین المللی را به زدوبند داخلی ایالات متحده گره زده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دپلماسی در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت کارنامه قابل قبولی در حوزه رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم ها است.خنثی‌سازی تحریم ها در ارتباط با همسایگان و دو برابر شدن تجارت با همسایگان در چند ماه اخر سال اتفاق افتاد. ایالات متحده دارای رفتارهای متناقض است، رفتار با هنرمند ایرانی علیرضا قربانی نمونه‌ای از ۱۰۰ هزار نمونه در ۴۰ سال گذشته است و واشنگتن نشان داد همه چیز سیاسی است و اگر بتواند همه چیز را قربانی میکند تا اهداف خود را جلو ببرد.

وی در ادامه بیان کرد: آنکه در مقابل است میخواهد از ابزارهای خود استفاده کند که وظایف خود را در برابر ایران انجام ندهد. موضوعات باقی مانده را ایالات متحده تصمیم گیری سیاسی نکرده است. ایران تا ابد صبر نمی‌کند و منتظر هیچکس نمی‌مانیم. تا امروز بیشترین ابتکارات را ایران داشته است به شهادت افرادی که پیام برده اند و پیامی آورده اند ، ما هم پیامهای خود را به آقای مورا داده‌ایم و هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

خطیب زاده عنوان کرد: با صراحت اعلام میکنم چیزی که برای ما بیش از پیش روشن است بایدن تصمیم سیاسی نگرفته است و تمام مسائل را گروگان  به سیاست داخلی آمریکا گرفته است و یک مسئله بین المللی را به زدوبند داخلی ایالات متحده گره زده است. انتفاع جمهوری اسلامی ایران از برجام مطابق نثر این توافق ماموریت وزارت خارجه است الان در گامهای پایانی امریکا تلاش میکند مانع انتفاع چرخه اقتصاد ایران از برجام شود.بایدن مسیری را می‌رود که ترامپ رفته است، آمریکا مسیر عادی اش تحریم های یک طرفه است و باورش شده است ایالات متحده پلیس دنیا است و قوانینش قوانین بین‌الملل و رییس جمهورش رییس جمهور دنیا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی مطرح کرد: در خصوص ایران و عربستان ما امادگی داریم تاریخ گفتگوها مشخص شود و این گفتگوها نیازمند دستور کاری مشخص است.موضوع اصلی ایران انتفاع ایران مبتنی بر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. 

خطیب زاده گفت: افغانستان امروز با مشکلات بسیار زیادی روبرو است و تمام اقشار این کشور  در سختی هستند. دکتر امیرعبداللهیان صراحتا اعلام کردند حقوق دختران افغانستان برای تحصیل نباید نادیده گرفته شود.ایران بارها اعلام کرده برای ایران اولویت مردم افغانستان هستند و از این باب است که در روزهای سخت زمستان بازارچه‌های مرزی باز بوده و سوخت به این کشور ارسال کرده است

در حال تکمیل