شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#مجلس#انرژی#فرهنگ
گفت‌و‌گو|

عضو کمیسیون انرژی مجلس: تعرفه‌گذاری پلکانی تخصیص یارانه پنهان را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جهت ایجاد فرهنگ درست مصرف کردن انرژی موثر باشد همین تعرفه گذاری پلکانی است.
علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با میزان، درباره اثرات اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی انرژی بر کاهش تخصیص یارانه پنهان گفت: نمی‌شود خیلی سریع گفت که با اجرای تعرفه گذاری پلکانی میزان تخصیص یارانه‌های پنهان کاهش می‌یابد، اما قطعاً یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جهت ایجاد فرهنگ درست مصرف کردن انرژی موثر باشد همین تعرفه گذاری پلکانی است که قاعدتاً دولت جدید عزمش را جذم کرده که این امر را رعایت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: اینکه چقدر تعرفه گذاری پلکانی در کاهش مصرف انرژی مؤثر است باید در فرآیند اجرا مورد ارزیابی قرار بگیرد؛ لذا نباید از کسانی که کم مصرف هستند هزینه زیادی گرفته شود و کسانی هم که مصرف زیادی دارند قاعدتاً باید متناسب با مصرف شان هزینه اضافی بپردازند.

ورناصری در ادامه خاطر نشان کرد: این امر به ما کمک می‌کند تا مصرف انرژی را بهینه سازی کنیم، ولی اینکه ما را چه قدر به کاهش یارانه‌های پنهان رهنمون می‌کند فاصله زیادی داریم.

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه داد: برای کاهش مصرف انرژی باید به مسائل دیگری مثل مسائل فنی مهندسی در ساخت منازل مسکونی و اجرای استاندارد در ساخت وسایل سرمایشی و گرمایشی توجه کنیم. باید این مسائل را رعایت کنیم تا میزان هدر رفت انرژی به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس بیان داشت: علاوه بر این در حوزه آب و برق، به ویژه در حوزه آب، میزان هدر رفت انرژی مان با کمال تأسف گاهی اوقات بیش از ۵۰ درصد است و این یعنی اینکه ما در ابتدایی‌ترین قسمت کار یعنی انتقال انرژی با مشکل مواجه هستیم.

ورناصری تاکید کرد: مردم باید آموزش ببینند که بر اساس نیاز انرژی استفاده کنند.
 

انتهای پیام/