شهر خبر

شهره سلطانی: مردم به شادی نیاز دارند و سریال‌های طنز نیاز امروز جامعه هستند / امیدوارم در سال جدید با تمهیدات مدیران هنرمندانی که با رسانه ملی قهر هستند، به این رسانه برگردند

شهره سلطانی: مردم به شادی نیاز دارند و سریال‌های طنز نیاز امروز جامعه هستند / امیدوارم در سال جدید با تمهیدات مدیران هنرمندانی که با رسانه ملی قهر هستند، به این رسانه برگردند

شهره سلطانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از هنرمندان دیگر تمایلی به همکاری با رسانه ملی ندارند، تأکید کرد که با بازگشت این هنرمندان قطعاً مخاطبان تلویزیون نیز بیشتر خواهد شد.

شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون که سال گذشته در سریال «پلاک 13» ایفای نقش کرد و همچنان پخش این سریال ادامه دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سال گذشته آرش معیریان به من پیشنهاد بازی در سریال «پلاک 13» را داد. آن زمان به من گفتند که یک سریال 90 قسمتی طنز است که 6 قسمت از کار را برای من فرستادند، آن را خواندم و به نظرم اثر جذابی بود که با توجه به نام معتبر آقای معیریان بازی در این اثر را پذیرفتم.

سلطانی خاطرنشان کرد: تلاش همه گروه این بود که کاری جذاب و درخور ساخته شود و در قالب طنز نقدی اجتماعی را نیز مطرح کنیم. به هر حال تا جایی موفق بودیم، این کار هم قطعاً مثل همه آثار نقاط قوت و ضعفی دارد اما تلاش ما در نهایت این بوده که پس از چندین سال که ساخت آثار 90 قسمتی تعطیل بود اثری تولید کنیم که مردم از آن استقبال کنند و فکر می‌کنم که موفق هم بودیم چرا که بازخوردهای خوبی داشتم و مردم هم این سریال را دوست داشتند.

وی افزود: قطعاً هنوز هم سریال‌های 90 قسمتی می‌توانند نظر مردم را به خود جلب کنند و شرط این اتفاق کیفیت بالا است. به نظر من جامعه ما امروز به لبخند، شادی و خنده نیاز دارد و ما می‌توانیم با ساخت آثار طنز در این شرایط سهمی در ایجاد فضای شاد و فراگیر کردن لبخند و خنده در جامعه داشته باشیم و امیدوارم در سال جدید تلویزیون به این مسئله مهم توجه کند.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در هر دو حوزه سینما و تلویزیون شاهد تغییر مدیریت بودیم و من ضمن خیر مقدم به هر دو مدیر آنچه که به اعتقاد من امروز بسیار مهم است؛ علاوه بر ساخت آثار فرهنگی و ورزشی و... که نیاز تلویزیون و صداوسیما است، به ساخت آثاری که مردم علاقه دارند هم توجه کنند. به نظر من ساخت سریال‌های با کیفیت و جذاب در ژانرهای مختلف بیش از هر چیز می‌تواند برای مردم جذاب باشد چرا که تلویزیون باید جذب سلایق مختلف را در نظر داشته باشد. با ساخت این آثار حتی بازیگرانی که شاید زمانی یک گارد در برابر تلویزیون داشتند هم به این رسانه برگردند و امیدوار شوند که می‌توانند باز هم مثل سال‌های گذشته در آثار خوبی حضور داشته باشند. به نظر من با یک نگاه و انرژی مثبت می‌توان به اتفاقات خوب امیدوار بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» در ادامه تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد قهر بسیاری از هنرمندان از جمله کارگردان‌ها، بازیگران، نویسنده‌ها و... بودیم و آن‌ها دلخوری خود از تلویزیون را مطرح کردند و مردم هم به تبعیت است این هنرمندان خود به خود در برابر تلویزیون گارد پیدا کردند و من فکر می‌کنم اگر این هنرمندان به رسانه ملی برگردند همان مخاطبان نیز به تلویزیون برمی‌گردند. من معتقدم که تغییر همیشه اتفاق خوبی است و اگر ما در رسانه ملی شاهد تغییرات مثبت باشیم قطعاً اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

سلطانی تصریح کرد: زمانی در تلویزیون ما آثاری چون «روزی روزگاری»، «شلیک نهایی» و... ساخته و پخش شده است. شاید دلیل فاصله گرفتن از اینگونه آثار تغییر شرایط و بیشتر شدن محدودیت‌ها باشد. من کسی نیستم که بایدها و نبایدها را بگویم اما می‌دانم که نباید این اتفاق می‌افتاد و ما می‌توانستیم روند رو به رشدی داشته باشیم ولی به هر حال با وجود این شرایط معتقدم که امروز باید به این فکر کنیم که چه کاری باید برای بهتر شدن انجام دهیم. من همیشه گفته‌ام که از تئاتر کارم را شروع کردم و با تلویزیون بین مردم شناخته شدم؛ کار کردن در تلویزیون برایم جذاب است و امیدوارم مسئولان هم شرایط و امکاناتی را برای ما مهیا کنند که با خیالی آسوده در این حوزه کار کنیم.

این بازیگر در پایان درباره روزهای پایانی سال 1400 و تصویربرداری «پلاک 13» گفت: اواخر سال گذشته در لوکیشن سریال «پلاک 13» از زانو دچار مصدومیت شدم. البته این اتفاق به تصویربرداری مربوط نمی‌شد و اتفاقی بود که برای من رخ داد. بعد از آن همان روز یک سکانس هم تصویربرداری شد اما آنقدر درد داشتم که به بیمارستان رفتم و آنجا مداوا انجام شد که به متوجه شدم ربات خارجی پایم آسیب دیده است. این اتفاق تا حدی من، کارگردان و نویسنده‌ها را محدود کرد اما به هر حال تمام سعی‌ام را کردم که هیچ مشکلی برای «پلاک 13» ایجاد نشود. سال 1399 به کرونا مبتلا شدم، 35 درصد ریه‌م درگیر شد، اکسیژن خونم پایین آمد و روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و پس از آن در زمان تصویربرداری سریال «پلاک 13» هم دوباره به این ویروس مبتلا شدم که 14 روز استراحت کردم.

 انتهای پیام