شهر خبر

آمار دریافت پزشکان زیرمیزی بگیر افزایش نداشته است/ مردم به داروهای ایرانی اعتماد کنند

آمار دریافت پزشکان زیرمیزی بگیر افزایش نداشته است/ مردم به داروهای ایرانی اعتماد کنند

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در زمینه افزایش غیر قانونی تعرفه های پزشکان و دریافت زیرمیزی از بیماران نسبت به گذشته افزایشی نداشتیم.

محمد رضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره دریافت زیر میزی توسط برخی از پزشکان اظهار کرد: چنین مواردی بسیار نادر است که پزشک از بیماری زیرمیزی دریافت کند.

وی با بیان اینکه اگر دریافت زیرمیزی اتفاق بیوفتد شاکیان می توانند به سازمان نظام پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کنند، گفت: در چنین شرایط موضوع به اثبات می رسد و مجازاتی که مشخص شده است، اعمال می‌شود.

خردمند درباره دریافت وجه توسط منشییان پزشکان برای دادن نوبت جلوتر به بیماران ادامه داد: چنین تخلفی انتظامی است و ما از پزشکان انتظار داریم که خودشان مدیریت و نظارت مطب را به عهده بگیرند. همچنین اگر مواردی در این زمینه مشاهده شد سازمان نظام پزشکی آماده دریافت شکایت های مردمی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: در زمینه افزایش غیر قانونی تعرفه های پزشکان و دریافت زیرمیزی از بیماران نسبت به گذشته افزایشی نداشتیم. همچنین چنین تخلفاتی عمدتا در شهر های بزرگ کشور بیشتر قابل مشاهده است چرا که در شهر های کوچک دریافت مبلغ خارج از تعرفه امکان پذیر نیست.

خردمند درباره اصرار پزشکان برای تهیه برخی از دارو ها با برندهای خاص بیان کرد: تمام داروهای تجویزی باید در پروتکل بازار دارویی ایران به ثبت رسیده باشد و تجویز هر دارو خارج از این چارچوب غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ما در سازمان غذا و دارو تلاش می کنند که دارو ها با کیفیت واستاندارد مناسب است در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: ممکن است دارو های خارجی کیفیت بهتری داشته باشند اما به علت گرانی و یا عدم امکان ورود آن ها به کشور در دسترس قرار نگرفته است. بنابراین بهترین توصیه ما به مردم این است که به بازار دارویی کشور که مورد تأیید وزارت بهداشت است و در داروخانه ها وجود دارد، اعتماد کنند.

انتهای پیام