شهر خبر

نزدیکی دیدگاه‌های جریان صدر و چارچوب هماهنگی در خصوص تشکیل دولت

نزدیکی دیدگاه‌های جریان صدر و چارچوب هماهنگی در خصوص تشکیل دولت

یک عضو ائتلاف «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی امروز یکشنبه همزمان با تعیین تاریخ انتخاب رئیس جمهور، از نزدیک شدن دیدگاه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و جریان صدر در خصوص تشکیل دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وبگاه المرکز الخبری، «محمد الزیادی» یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون در بیانیه‌ای گفت: «مقتدی صدر رهبر جریان صدر، اکنون فرصتی برای یک راه حل سیاسی فراهم کرده است که با ائتلاف توافقی و دولت اکثریت متفاوت است».

وی افزود: «همه به سمت تشکیل دولتی خواهیم رفت که مشارکت همه احزاب و جریان‌ها را در این دولت از طریق مذاکراتی که اکنون در جریان است، تضمین کند».

عضو ائتلاف دولت قانون عراق تأکید کرد: «همه احزاب و جریان‌های سیاسی عراق در حال انتخاب رئیس جمهور هستند، نه نخست وزیر و گام دیگر تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمان خواهد بود».

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق اخیرا در توئیتی نوشت که جریان تحت زعامت خودش در تشکیل دولت دخالت نخواهد کرد، اما به یک سوم ضامن (چارچوب هماهنگی و همپیمانان آن) از ابتدای ماه مبارک رمضان تا نهم شوال فرصت می‌دهد تا دولت اکثریت را تشکیل دهند.

روز چهارشنبه گذشته، یک بار دیگر با غیبت بیش از ۱۴۰ نماینده پارلمان از شرکت در جلسه، نشست پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور از حد نصاب افتاد و به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام