شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برگزاری مسابقات#سازمان لیگ

اعلام زمان برگزاری مسابقات جام‌حذفی

اعلام زمان برگزاری مسابقات جام‌حذفی

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی در مورد زمان برگزاری فینال جام‌حذفی و برنامه‌ریزی تا پایان فصل ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی در مورد اینکه با وجود اعلام مسؤولان ورزشگاه دستگردی مبنی بر مهیا بودن شرایط این ورزشگاه برای حضور هواداران در بازی پرسپولیس و هوادار به چه دلیل مسابقه بدون تماشاگر برگزار می‌شود، اظهار داشت: ابتدا امیدوارم تعطیلات عید به مردم خوش گذشته باشد و آرزوی قبولی طاعات و عبادت آنها در ماه مبارک رمضان دارم پس از ابلاغیه وزارت کشور به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال موظف بودیم ابلاغیه مربوط به تماشاگران در ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال استان‌ها ارسال کنیم.مسؤولیت حضور تماشاگران روی سکوها با رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدون بر عهده شورای تأمین هر استان است زیرا این شورا بالاترین مقام تصمیم‌گیری است و کامل‌ترین گروه در مورد حضور تماشاگران است.

وی افزود: رئیس اداره کل ورزش جوانان مسؤول، ستاد مقابله با کرونا،‌استاندار، فرماندار، مسؤولان یگان‌های انتظامی و ... در این شورا حضور دارند و به واسطه شرایط بهداشتی مسائل شهری و استانی اصلح‌ترین تصمیم را می‌توانند بگیرند تا در زمان در جریان بودن پاندمی کرونا و ابلاغ دستورالعمل بعدی هواداران تا سقف ۳۰ درصد می‌توانند با نظر شورای تأمین استان در ورزشگاه حضور داشته باشند. از این ظرفیت هم ۱۰ درصد متعلق به تیم میهمان است.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار هوادار پاسخ داد: همانگونه که گفتم تصمیم‌گیری حضور تماشاگران در ورزشگاه بنا بر شرایط هر استادیوم، بحث پذیرش، ساماندهی فروش بلیت و لزوم بررسی تزریق دو دز واکسن در اختیار شورای تأمین است طبق مصوبات موجود ورزشگاه دستگردی به دلیل ظرفیت‌های پایین نمی‌تواند پذیرای میزبانی از تماشاگران باشد.پذیرش تماشاگر هر چند به شکل محدود برای تیم پرسپولیس یا استقلال در این ورزشگاه تا اطلاع ثانوی مطرح نیست و ظرفیت ورزشگاه هم محدودتر از چیزی است که بتوانیم چنین کاری انجام دهیم.

مهدی اضافه کرد:‌البته حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدارهای استقلال و پرسپولیس تا سقف ۳۰ درصد در ورزشگاه آزادی مانند گذشته بلامانع است. اگر هم مدیران ورزشگاه دستگردی اعتقاد دارند شرایط این استادیوم مهیا است باید بگویند هواداران می‌توانند روی صندلی‌ها بنشینند اما مهمتر کنترل حضور آنها در استادیوم است. برای بازی فردا هم هوادار پرسپولیس میهمان است و با توجه به خیل عظیم هواداران پرسپولیس و ظرفیت محدود ورزشگاه دستگردی از جمیع جهات تصمیم‌گیری و این نظر شورای تأمین استان است. ما هم مجری قضیه هستیم.

وی در مورد اینکه چند درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی در زمان حضور تماشاگران در اختیار تیم میهمان قرار می‌گیرد گفت:‌سقف حداکثر ۳۰ درصد طبق نظر شورای تأمین استان در ورزشگاه‌ها اجرا خواهد شد. از آن ۳۰ درصد هم قانون ۹۰ به ۱۰ باید رعایت شود، ۱۰ درصد از این ۳۰ درصد به سود میهمان و باقی مانده به میزان تعلق خواهد گرفت.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد برنامه‌ریزی ادامه رقابت‌های فصل جاری و لیگ ۲۲ با توجه به انجام شدن قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر توضیح داد: همکاران من مشغول نهایی کردن برنامه مسابقات هستند و سعی داریم تا پایان هفته برنامه لیگ تا پایان فصل را اعلام کنیم.تلاش داریم قبل از آغاز فیفادی خرداد که ۹ یا ۱۰ آن ماه است لیگ را به اتمام برسانیم اگر شرایط کرونا اجازه بدهد و فردی از تیم‌ها به این ویروس مبتلا نشود سه هفته پایانی لیگ را همزمان برگزار خواهیم کرد.

مهدی ادامه داد: اگر تا ۹ و ۱۰ خرداد بتوانیم لیگ را به اتمام برسانیم پس از استراحت فیفا فصل آینده را به شکل شروع می‌کنیم که نیم‌فصل آن مسابقات با جام‌جهانی مصادف شود هر چند ممکن است یک تا دو هفته اختلاف پیش آید برنامه‌های تیم ملی برای ما ارجعیت دارد از همین جا برای ملی‌پوشان کشورمان در قطر آرزوی موفقیت می‌کنیم اما تلاش داریم نیم‌فصل را با جام‌جهانی همزمان کنیم.

وی درباره اینکه آیا تیم هوادار در ورزشگاه انقلاب کرج از پرسپولیس میزبانی می‌کرد بازی دو تیم با تماشاگر برگزار می‌شد گفت: این بستگی به نظر شورای تأمین استان البرز داشت.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه اگر در پایان فصل امتیاز پرسپولیس و استقلال مساوی شود برای تعیین تیم قهرمان بحث میزان و میهمان برای تعیین قهرمان ملاک قرار خواهد گرفت گفت: دستورالعمل ما طبق قوانین بین‌المللی است و تمام موارد مربوط به دستورالعمل و نهادهای بالادستی را رعایت خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه چرا از کل ظرفیت ورزشگاه‌ها برای جانمایی ۳۰ درصد تماشاگران استفاده نمی‌شود پاسخ داد: بحث جانمایی روی سکوها بنا به شرایط ورزشگاه و استادیوم است که یگان ویژه این کار را انجام می‌دهد سوال برای همه پیش آمد چرا در دیدار ملوان و شهرداری آستارا همه هواداران پشت دروازه نشسته بودند و با وجود اینکه در ظاهر سکوهای روبه‌روی جایگاه کامل بود هواداری روی آنها نشسته بود. نصب حفاظ روی سکوهای روبه‌روی جایگاه ورزشگاه تختی انزلی نهایی نشده برخی موارد ریز وجود دارد که بنا بر شرایط مسابقه ورزشگاه و تیم میزبان و میهمان یگان ویژه در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

مهدی درباره مشکل میکسدزون ورزشگاه‌ها در برخی شهرها مثل تبریز،‌ آبادان اظهار داشت: مصادیق مختلفی در مورد بحث اجرای الزامات در ورزشگاه‌های مختلف داریم یکبار جانمایی ورزشگاه‌ها را انجام دادیم که میکسدزون هم یکی از آنها بود. در تمام استادیوم‌ها محل میکسدزون ورود خروج تماشاگران مشخص شده بود اما در این یکی دو سال که بحث کرونا مانع حضور تماشاگران در ورزشگاه شد الزامات کمتر به اجرا می‌رسد البته همه ورزشگاه‌ها باید میکسدزون داشته باشند و دارند مسیرهای تردد هم در آنها درست شده و البته باید روز مسابقه هم در شهرستان‌ها و حتی تهران همکاری‌ها بیشتر شود. در این حالت هم از اصحاب رسانه پذیرایی لازم صورت خواهد گرفت و هم می‌توانیم به با بهترین امکانات مسابقات را برگزار کنیم.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان برگزاری دیدارهای جام‌حذفی گفت: این مسابقات در ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد و فینال هم را برگزار خواهیم کرد در مورد محل برگزاری دیدار نهایی هم باید ببینیم چه تیم‌هایی بالا می‌آیند و طبق بی‌طرفی ورزشگاه را انتخاب کنیم البته ۵ ورزشگاه را مدنظر قرار داده‌ایم بنا بر شرایط تیم‌های صعودکننده فینال یک ورزشگاه انتخاب می‌شود.

منبع: فارس