شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

ناتو در هیچ شرایطی به اوکراین نیرو اعزام نمی‌کند

ناتو در هیچ شرایطی به اوکراین نیرو اعزام نمی‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آلمان، احتمال دخالت ناتو در صورت استفاده روسیه از سلاح کشتار جمعی را رد کرد و گفت: در هیچ شرایطی، ناتو نیرو به اوکراین اعزام نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابرهارد زورن در گفت و گو با روزنامه دی ولت آلمان گفت: آنچه صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا گفته اند، هنوز هم پابرجاست و ناتو به هیچ وجه نیروهایش را در قلمرو اوکراین مستقر نخواهد کرد.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد یورو برای تجهیز کامل ارتش این کشور خبر داد و تصریح کرد: بحران اوکراین نشان داد که ارتش های اروپایی و به ویژه آلمان باید ظرفیت و راهبردهای دفاعیشان را ارتقا دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آلمان درباره ساخت یا خرید سیستم های دفاع موشکی مدرن نیز گفت: ما زمان و پول کافی برای ساخت این تجهیزات را نداریم و ترجیح می دهیم سیستم های آماده، ساخته شده توسط آمریکا یا اسرائیل را بخریم.

زورن با بیان اینکه نشانه ای از احتمال حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو وجود ندارد، افزود: ناتو زمان کافی برای تقویت قسمت های شرقی خود را دارد.

وی گفت: ما تا پایان ماه می، نیروهای رزمی لازم را در همه کشورهای شرق اروپا از بالتیک تا دریای سیاه مستقر خواهیم کرد.

این مقام ارشد نظامی آلمان گفت: آلمان قصد دارد یک واحد ۱۵ هزار نفری از نیروهای آموزش دیده خود را به همراه تجهیزات مدرن تا سال ۲۰۲۵ در اختیار ناتو قرار دهد.

زورن، عملیات ویژه نظامی روسیه را عملیاتی به لحاظ طراحی ضعیف عنوان کرد که با اشتباهات راهبردی و لجستیکی فراوانی همراه بوده است.

وی درباره وضعیت جنگ در ماریوپول اوکراین نیز گفت: کی یف آماده جنگ چریکی و شهری با کمک پیاده نظام است و انتظار می رود که در آینده نزدیک، جنگ به تدریج به یک جنگ چریکی تبدیل شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آلمان، وضعیت آرایش تاکتیکی نیروها را به نفع اوکراین عنوان کرد و گفت: نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روسیه وجود ندارد.

انتهای پیام