شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

گزارش مهر از نبش خیابان سیزدهم؛

رصد تورم انتظاری از برج سعادت آباد

رصد تورم انتظاری از برج سعادت آباد

معامله گران بورس تهران امروز با رصد تورم انتظاری در سال جدید و اثر رشد قیمت ها در گزارش های عملکردی یکساله شرکت های شاخص ساز بویژه در گروه صادراتی ها شاهد تقویت نقدینگی در معاملات بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲۹.۸۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶.۸۰۸و احدی عدد ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما با ۲۸ هزار و ۲۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳۹ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۴۱.۱۲۱ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۲۹ هزار و ۷۴۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۱۵و احد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان معامله شده است.

اصلی‌ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۴۰۴۵و احد، ملی صنایع مس ایران با ۳۵۱۴ واحد و تاپیکو با ۱۳۰۹ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی تیپیکو با ۴۴ واحد، بانک اقتصاد نوین با ۲۷ واحد و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با ۲۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، با از سرگیری فعالیت جدی کسب و کارها و بازگشت فعالان اقتصادی از تعطیلات نوروزی در نخستین روز از ماه رمضان، بورس تهران که در ایام تعطیلات نوروز نیز با رویکردی مثبت از سوی معامله گران اغلب حقیقی میزبان ورود نقدینگی بود امروز نیز از معاملاتی شاداب و جذاب در اغلب گروه‌های بورسی رونمایی کرد.

بازاری که به نظر می‌رسید در مواجه با رکود سنتی کسب و کارها در ایام روزه داری به معاملاتی رخوت آور و خنثی رضایت بدهد در این روزها به نظر می‌رسد در انتظار انتشار گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها و صنایع شاخص ساز بویژه در گروه صادراتی‌ها از بابت تعدیل قیمت‌ها و درآمدهای فروش محصول که به سود عملیاتی قابل توجه آنها منتهی می‌شود به جهش نماگرها دلبسته است.

هرچند که روند بازار از منظر چارتیست ها همچنان رفتار تکنیکالی از خود نشان می‌دهد اما بر اساس نماگرهای اقتصادی، بورس تهران در نقطه‌ای که حاکی از افزایش تورم انتظاری در سال جاری است تلاش می‌کند تا بازدهی از دست رفته خود در مقایسه با بازارهای موازی را به دست آورد.