شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#مذاکره

به رغم برخی خوشبینی ها؛

مسکو: پیشرفت مذاکرات در حد دیدار سران روسیه و اوکراین نیست

مسکو: پیشرفت مذاکرات در حد دیدار سران روسیه و اوکراین نیست

رئیس تیم مذاکره کننده روسیه با اعلام زمان ازسرگیری گفتگوها با طرف اوکراینی، اعلام کرد که شرایط برای دیدار رؤسای جمهور دو کشور هنوز فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر مدینسکی» مذاکره کننده ارشد روسیه می گوید مذاکرات مسکو- کی یف روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد روند گفتگوها آنقدر پیشرفت نداشته که به دیدار سران دو کشور منجر شود حال آنکه موضع مسکو در قبال دونباس و کریمه هم تغییرناپذیر است.

پیشتر، «دیوید آرخامیا» از اعضای تیم مذاکره کننده اوکراین گفته بود طرف روسی به مواضع کی یف در باب برخی مسائل، به طور شفاهی واکنش مثبت نشان داده است و احتمال مشورت مستقیم میان رؤسای جمهور دو کشور که فرایند آن تاحدودی از سوی رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای تسهیل شده است، وجود دارد.

اردوغان هم چندی پیش با اعلام آمادگی برای میزبانی از نشست رؤسای جمهور روسیه و اوکراین گفته بود وضعیت کریمه و دونباس موضوعی است که فقط ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی می توانند برای حل آن اقدامی انجام دهند.

مسکو به شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می کند حال آنکه از استقلال منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین هم حمایت می کند.