شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#فوتبال

گابریل تان در گفتگو با مهر:

ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیر داشته‌اند/شانس صعود با استراتژی خوب

ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیر داشته‌اند/شانس صعود با استراتژی خوب

کارشناس فوتبال آسیا گفت: تیم ملی ایران می تواند با استراتژی مناسب برای کل بازی‌ها به صعود امیدوار باشد.

«گابریل تان» در گفتگو با خبرنگار مهر، از شانس صعود تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف (بین تیم‌های ولز با برنده دیدار اسکاتلند - اوکراین) صحبت کرد اما توصیه‌هایی را برای این موضوع داشت.

کارشناس فوتبال در «espnasia» گفت: تیم ملی ایران با انگلیس که مدعی کسب جام قهرمانی است هم گروه شده است. آنها هیچ وقت با یکدیگر بازی نداشته اند. به نظرم ایران در نخستین دیدار می‌تواند تنها به نمایش خوب اکتفا کند تا استراتژی بردهای خود را صرف دیدار با آمریکا و برنده پلی‌آف کند.

وی افزود: ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه توانست آمریکا را شکست دهد. من فکر می‌کنم هر دو تیم پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به آن زمان داشته‌اند اما باز هم ایران می‌تواند با یک برنامه‌ریزی منسجم به سه امتیاز این دیدار فکر کند. آمریکا همچنان ترس شکست از ایران را دارد اما اگر دراگان اسکوچیچ نتواند تیمش را آماده این تقابل کند قطعا با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیر داشته‌اند/شانس صعود با استراتژی خوب

تحلیل‌گر فوتبال آسیا در خصوص احتمال تغییرات در کادر نی تیم ملی ایران تاکید کرد: اسکوچیچ نتایجی درخشانی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با ایران گرفته است. او نشان داد اگر فضای کار کردن داشته باشد می‌تواند تأثیر گذار باشد ضمن اینکه زمان خیلی کمی برای هرگونه تغییر وجود دارد. به هر حال این تصمیم بزرگی ست که مدیران فدراسیون فوتبال ایران باید بگیرند. آنچه واضح است تیم ملی ایران همچون سایر نمایندگان آسیا نیاز به بازی‌های تدارکاتی منسجم و اردوهای خوب دارد.

تان با اشاره به شانس بالای ایران برای صعود از گروه خود تصریح کرد: تیم چهارم این گروه که از برنده دیدار پلی آف که بین ولز با برنده بازی اسکاتلند و اکراین مشخص می‌شود نقش تعیین کننده خواهد داشت. اگر اوکراین بالا بیاید فوتبال متفاوتی نسبت به انگلیس و آمریکا نشان خواهد داد اما فکر می‌کنم ولز و اسکاتلند با فوتبالی مشابه نسبت به انگلیس در جام جهانی حضور خواهند داشت تا گروهی با تشابهات بازی‌های فیزیکی را شاهد باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند رؤیای صعود به دور حذفی را تحقق ببخشد اما نیاز دارد تا همچون ۲۰۱۸ هماهنگ باشد و بتواند تمرکز خود را برای رسیدن به چهارمین بازی در جام جهانی ایجاد کند. قطعا تاکتیک در هر بازی از یک تورنمنت مهم نیست بلکه توان ایجاد ساختار برای نتیجه گیری در طول بازی‌های مرحله مقدماتی اهمیت بیشتری دارد.