شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان#ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه رمضان؛

گروه لیله‌القدر از تازه‌ترین اثرش رونمایی کرد/همراهی با بهار قرآن

گروه لیله‌القدر از تازه‌ترین اثرش رونمایی کرد/همراهی با بهار قرآن

گروه هم‌خوانی «لیله القدر» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود تک‌آهنگ «یا خالِقَ الاَکوان» را با حالی و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان گروه هم خوانی «لیله‌القدر» از تازه‌ترین تک آهنگ خود با نام «یا خالق الاکوان» رونمایی کرد.

در توضیح این قطعه آمده است: «بهار، نوید نو شدن می‌دهد و امسال وصلت زیبای بهار در بهار و تکمیل این شکوفایی جسمانی با رسیدن بهار دل‌ها ماه مبارک رمضان و آرامش در کنار سفره‌ی رحمت الهی و ماه نزول قرآن، شور دیگری برپا کرد.

گروه موسیقی الهی لیلةالقدر در این بهار قرآن تصمیم به ساخت و تنظیم قطعه‌ای جدید به دو زبان فارسی و عربی کرد که به لطف الهی شد هدیه‌ای رمضانی به دوستداران قطعات الهی و مذهبی. و اینک در این طلیعه و تلاقی زیبا، گروه موسیقی الهی لیله‌القدر با افتخار اثری زیبا با عنوان آغوش تو پیشکش دل‌های عاشق شما مخاطبان در این ماه غفران و رحمت نموده است. در این اثر تلاش شده تا در روزهای گرانقدر ماه مبارک رمضان مخاطب اثر، شنونده اثری آرامش بخش در حال و هوای ماه مهمانی خدا باشد.

در این قطعه که در مدح و ستایش خداوند است صالح دریایی فرد ترانه سرای بخش فارسی، انورالمشیری ترانه سرای بخش عربی، وحید اختری آهنگساز، صابر دریایی فرد میکس و مستر، صالح دریایی فرد، صادق دریایی فرد، صابر دریایی فرد، محمد خرمی، حمیدرضا حدادی، مهدی مسافرچی، محمد خرمی فرد، ابوذر مرزوقی و وحید اختری به عنوان خواننده گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

گروه هم‌خوانی «لیله‌القدر» از جمله گروه‌های فعال موسیقی مذهبی است که از ۲ دهه پیش فعالیت خود را در حوزه اجرای آثار موسیقایی مرتبط با قرآن و اهل بیت آغاز کرده است. این گروه که در ابتدا به‌عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تواشیح مورد توجه مخاطبان قرار گرفت علاوه‌بر اجرای چند زبانه آثارشان سبک جدیدی از هم‌خوانی آثار مذهبی را شکل داده و با به کار گرفتن موسیقی تلاش کردند فضای متفاوتی از اجراهای این چنینی را ارایه دهند.

شیوه‌ای که گروه هم خوانی «لیله‌القدر» طی سال‌های اخیر پیش گرفته، شیوه‌ای رایج در کشورهایی چون لبنان، سوریه، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر و پس از فعالیت مجموعه‌هایی چون «لیله‌القدر» گروه‌های نوظهور دیگری نیز در ایران مشغول به فعالیت شده‌اند.