شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#نوروز#نوروز 1401

جزئیات مصرف بنزین نوروزی/ رشد ۲۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۱

جزئیات مصرف بنزین نوروزی/ رشد 27 درصدی مصرف بنزین در نوروز 1401

متوسط مصرف بنزین در نوروز امسال به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز رسید که در مقایسه با میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال قبل، رشدی ۲۷ درصدی در مصرف بنزین نوروزی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نوروز 1401 با کاهش شیوع کرونا و به تبع آن رفع محدودیت‌های ناشی از کرونا، ترددهای پرترافیک برون شهری و رونق سفرهای نوروزی را شاهد بودیم.

رونق سفرهای جاده‌ای در نوروز امسال، به افزایش مصرف بنزین منجر شد و درحالی که پیش‌بینی مسئولان امر، مصرف متوسط 100 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز امسال بود، این رقم به 112 میلیون لیتر رسید. با این حال، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات انجام شده، هیچ اختلالی در تأمین مستمر بنزین کشور در ایام نوروز گزارش نشده است.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص میزان مصرف بنزین در ایام نوروز امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: در فاصله 17 روزه تعطیلات نوروزی (25 اسفندماه 1400 تا دوازدهم فروردین‌ماه 1401) به‌صورت میانگین روزانه 112 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مدت مشابه پارسال با 88 میلیون لیتر، 27 درصد افزایش یافته است.

در جدول زیر مصرف روزانه بنزین در ایام نوروز امسال آورده شده است.

سوخت خودرو ,

انتهای پیام/