شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جام جهانی

رحمان رضایی: باید دیدارهای تدارکاتی خوبی را برگزار کنیم/ همه منتظر صعود ایران از دور گروهی جام جهانی هستند

رحمان رضایی: باید دیدارهای تدارکاتی خوبی را برگزار کنیم/ همه منتظر صعود ایران از دور گروهی جام جهانی هستند

پیشکسوت فوتبال گفت: همه منتظر صعود ایران به دور بعد جام جهانی 2022 قطر هستند.

رحمان رضایی، پیشکسوت فوتبال کشورمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد شرایط لیگ ایران در سال 1400 تاکید کرد: لیگ از نظر کیفی شرایط بدی نداشت اما به نظرم برخی اتفاقات در فوتبال باعث شد شرایط چندان خوبی را در فوتبال ایران شاهد نباشیم.

وی افزود: مهمترین اتفاق که بدترین اتفاق برای فوتبال ایران هم محسوب می شد، حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان بود. شاید بتوان گفت این اتفاق، اتفاق بدی نبود، بلکه در حد فاجعه بود که متاسفانه در این بین تیم هایی که در مجموع مخاطبان 60- 70 میلیونی را دارند با این مسئله تلخ روبرو شدند اما هیچ کس در مورد این ماجرا پاسخگو نبود و هیچ عذرخواهی از مردم و هواداران دو تیم صورت نگرفت یا بهتر است بگویم کسی شهامت و جسارت عذرخواهی را نداشت و همه از این بار مسئولیت شانه خالی کردند.

پیشکسوت تیم ملی در کنار این اتفاق بد و تلخ در سال 1400، صعود تیم ملی به جام جهانی را نقطه عطف فوتبال ما در سال گذشته قلمداد کرد و در این خصوص گفت: صعود ایران زودتر از حد تصور و پیش بینی ها به جام‌جهانی اتفاق خوبی بود که رخ داد و این موضوع خوشحالی ویژه ای را برای جامعه فوتبال ایجاد کرد و امیدوارم در گروهی هم که قرار گرفتیم عملکرد خوبی را ارائه بدهیم.

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس در مورد بهترین‌های فوتبال ایران در عرصه باشگاهی و تیم ملی به خبرنگار برنا گفت: مهدی طارمی و سردار آزمون از جمله شاخص ترین مهره های تیم ملی در سال 1400 به شمار می روند که در صعود ایران به جام جهانی و نتایج خوب یک سال اخیر تیم ملی تاثیر زیادی را داشتند. در لیگ برتر، باید بگویم در سالی که پشت سر گذاشتیم، به نظرم بازیکن شاخصی به فوتبال ایران معرفی نشد. تک ستاره هایی که هم در لیگ برتر به نسبت بقیه بازیکنان شرایط بهتری را داشتند، نفراتی بودند که در سال های قبل هم بهترین های تیم خوب محسوب می شدند و باید بگویم در سال 1400 پدیده یا بازیکن شاخص جدیدی در لیگ برتر معرفی نشد.

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به شرایط تیم ملی اظهار داشت: تمام اتفاقات فوتبالی تحت تاثیر برگزاری جام جهانی است. در حال حاضر دیگر فقط حضور در جام جهانی برای ما نمی تواند اتفاق خوبی باشد، حالا همه منتظر هستند ایران در این رقابت ها بتواند برای اولین بار صعود به دور دوم را رقم بزند؛ اتفاقی که فقط نمی تواند در سایه قابلیت های فردی رخ بدهد. درست است ما در مسیر صعود به جام جهانی نتایج خوبی را به دست آورده ایم و صعود زودهنگامی را به جام جهانی داشته ایم اما برای رقابت با تیم های انگلیس و آمریکا نمی توان به نتایجی که برابر تیم های آسیایی کسب کرده ایم، تکیه کنیم و باید تیم ملی از هر جهت آماده رویارویی با رقبایی قدرتمندتر از سطح آسیا باشد، اگر در ماه های باقی مانده تا جام جهانی قطر این اتفاق رخ بدهد، می توانیم برای صعود به دور دوم نیز امیدوار باشیم.

انتهای پیام