شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

لغو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از لغو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای این کشور به دلیل کاهش تنش هسته‌ای با روسیه خبر داد.

لغو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳»  را  به دلیل کاهش تنش هسته‌ای با روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین لغو کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون، برای اولین بار ماه گذشته پس از اینکه روسیه نیرو‌های هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار داد، آزمایش این موشک را به تاخیر انداخته بود. واشنگتن در آن زمان با اعلام تعویق این آزمایش موشکی، گفته بود که مهم است که آمریکا و روسیه خطر اشتباه محاسباتی را در نظر داشته باشند و اقداماتی را برای کاهش این خطر انجام دهند.

«آن استفانک»، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا توضیح داد که تصمیم برای لغو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳» به همان دلایلی است که برای اولین بار به تعویق افتاد و آزمایش بعدی این موشک قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود.

سناتور آمریکایی جیم اینهوف، جمهوری خواه ارشد کمیته نیرو‌های مسلح سنا، در ماه مارس نسبت به تأخیر در آزمایش این موشک که به گفته او برای اطمینان از موثر ماندن بازدارندگی هسته‌ای آمریکا حیاتی است، ابراز ناامیدی کرده بود.

موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳» با قابلیت حمل کلاهک اتمی از مهم‌ترین موشک‌های ارتش آمریکا محسوب می‌شود و بردی معادل ۶۰۰۰ مایل (بیش از ۹۶۶۰ کیلومتر) دارد و می‌تواند با سرعت تقریباً ۱۵ هزار مایل در ساعت (۲۴ هزار کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان