شهر خبر
گفت‌وگو|

صدور مجوزهای کسب و کار به امضاهای طلایی پایان داد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تصویب قانون صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس باعث شد تا امضا‌های طلایی در صدور مجوز‌ها از میان برداشته شود.
لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات مجلس در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بیان داشت: مجلس چندین اقدام را در راستای تحقق شعار سال انجام داد.

وی با اشاره به بررسی طرح تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار در مجلس بیان داشت: ما در قالب این طرح که به قانون تبدیل شد سعی کردیم مشاغل را به ثبت محور و تأیید محور تقسیم کنیم و تأکید داشتیم که این مسئله در بودجه سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قانون فوق به صدور مجوز‌های کسب و کار سرعت می‌دهد بیان داشت: پیرو این قانون دیگر نیاز نیست تا متقاضی کسب و کار مدت‌ها برای اخذ مجوز معطل بماند.

وی تأکید کرد: به واقع این قانون باعث شد تا امضا‌های طلایی در صدور مجوز‌های کسب و کار از میان برداشته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: به تأخیر افتادن مجوز‌های کسب و کار یک مانع بزرگی بود که به واسطه قانون فوق از میان برداشته شد که امیدواریم در سال آینده این قانون به درستی اجرا شود.

سیاهکلی بیان داشت: متأسفانه در گذشته فردی که مجوز دریافت می‌کرد، صاحب ثروت بود و این مجوز به نوعی خرید و فروش می‌شد در صورتی که باید در این فرآیند تولید مبنا قرار می‌گرفت نه خرید و فروش مجوز.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: متأسفانه در گذشته صدور مجوز به ایجاد رانت دامن زده بود، در صورتی که اصل داستان این بود که باید تولید رونق بگیرد و اما این مسئله در محاق بود.
 

انتهای پیام/