شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایگزین#تیم ملی#کشتی آزاد

کاوه: اولویت تیم بزرگسالان است و کشتی‌گیران جوان جایگزین می‌شوند/ اوضاع کشتی خوب است

کاوه: اولویت تیم بزرگسالان است و کشتی‌گیران جوان جایگزین می‌شوند/ اوضاع کشتی خوب است

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد تأکید کرد هر کشتی‌گیر رده سنی جوانان که درگیر تیم ملی بزرگسالان شود، اولویت قطعاً رده بزرگسالان خواهد بود و کشتی‌گیر دیگری در جوانان جایگزین می‌شود.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم کشتی جوانان در سال 2022 اظهار داشت: برنامه کاری ما از ابتدا این بود که یکسری کشتی‌گیر جوان را به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم که الحمدالله این اتفاق سال گذشته رخ داد. این اتفاق هم طی یک برنامه‌ریزی رخ داد. تعدادی از کشتی‌گیران جوان‌مان را سال گذشته به تورنمنت اوکراین بردیم، برخی از آنها فقط یک دور توانستند کشتی بگیرند، ولی رشدشان خیلی سریع اتفاق افتاد. در این رده سنی بچه‌ها در تورنمنت‌ها پیشرفت کرده و نقاط ضعف‌شان برطرف شده است و از سوی دیگر اعتمادبه‌نفس و خودباوری لازم را به دست می‌آورند. قطعاً از تیم 10 نفره‌ای که به تورنمنت می‌روند، همه موفق نمی‌شوند، ولی از بین آنها می‌شود چهره‌هایی را دربیاوری که به کار کشتی بیایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی کار در رده سنی جوانان، انتقال درست آنها به تیم ملی بزرگسالان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تورنمنت‌ها، در مسابقات انتخابی و اردوها نیز این روند را ادامه می‌دهیم. ما از تمام توان‌مان استفاده کرده و وقت می‌گذاریم. کار ما این است که با بچه‌های مردم خوب رفتار کنیم و ان‌شاءالله به سمت تیم ملی بزرگسالان هدایت شوند.

کاوه راجع به کشتی‌گیران جوانی که اکنون در خدمت تیم ملی بزرگسالان هستند، گفت: قلی‌زادگان در 57 کیلوگرم بود که وزنش تغییر کرد و خودم گفتم به وزن بالاتر برود. رحمان عموزاد درگیر تیم ملی بزرگسالان است، امسال هم همان کاری را که سال گذشته کردیم، تکرار خواهیم کرد. کشتی‌گیرانی مثل امیرمحمد یزدانی و امیرحسین زارع شرایط جوانان را داشتند، اما چون درگیر تیم ملی بزرگسالان شده بودند، ما سمت‌شان نرفتیم تا تمرکزشان روی رده سنی بزرگسالان باشد. الان هم عموزاد هرچند شرایط جوانان را دارد، اما تمام فکر و ذکرش باید معطوف به بزرگسالان باشد و یک نفر دیگر را جایگزین می‌کنیم. شاید در بحث نتیجه این مسئله برای‌مان خوب نباشد، اما هم شرایط برای حضور یک جوان دیگر در مسابقات این رده فراهم می‌شود و هم انتقال از جوانان به بزرگسالان به خوبی اتفاق افتاده است.

مدیر تیم‌های ملی ادامه داد: ما عرفان الهی را داریم که پارسال 74 کیلوگرم بود. سبحان یاری هم حالا کشتی‌گیر 79 کیلوگرم شده و امیرعلی آذرپیرا سال گذشته نفر دوم جوانان ما بود که امسال هم هست. او سال گذشته به مسابقات امیدهای جهان هم رفت و قهرمان شد. همچنین امیرحسین فیروزپور به خاطر اینکه قرار است به مسابقات آسیایی مغولستان برود، به او گفتم تمام فکر و ذکرش بزرگسالان باشد. اگر آنجا انتخاب شد تیم ملی بزرگسالان اولویت اصلی‌اش خواهد بود و اگر انتخاب نشد، به جوانان برمی‌گردد. در واقع زمانی که تیم ملی بزرگسالان تکلیفش حدوداً برای جهانی مشخص شود، ما فرصت استفاده از این بچه‌ها را در تیم ملی جوانان داریم.

این مربی سازنده کشتی تهران تأکید کرد: نباید کاری کنیم برای این بچه‌ها دوگانگی ایجاد شود. هدف همه باید بزرگ باشد و آنها به این فکر کنند که به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کرده و به دنبال کسب نتیجه در جهانی باشند. هیچ عیبی هم ندارد که ما آنها را در رده جوانان در اختیار نداشته باشیم، چون نفرات جایگزین داریم که به حد آنها برسانیم. ما باید کیفیت مبین عظیمی را که در 92 کیلوگرم اول شد بالا ببریم، او هم می‌تواند قهرمان جهان شود. ذهنیت ما باید اصل کشتی باشد. در مسابقات کشوری هم به همه گفتم که بچه‌ها را درگیر این بحث نکنید که اگر برنده شوند، ما اول می‌شویم و اگر ببازند، قهرمانی از دست می‌رود. کشتی‌گیر باید همه تمرکزش روی کشتی‌اش باشد. درست است که عملکرد انفرادی آنها در نتیجه تیمی مؤثر است، اما اصل خوب کشتی گرفتن است. خوب که کار کنند، نتیجه هم به دست می‌آید.

مدیر تیم‌های ملی در مورد وضعیت تیم ملی بزرگسالان نیز تصریح کرد: وضع خیلی خوب است. احساس می‌کنم تعامل خوبی بین کادر فنی و بچه‌ها ایجاد شده است. کادر فنی هم با برنامه کارهایش را جلو می‌برد. از طرفی بعد از جهانی نروژ هم رقابت خوبی بین خود بچه‌ها ایجاد و اعتمادبه‌نفس خوبی به کشتی ما تزریق شده است و همه به اینکه در جهانی آینده هم موفق شوند امید دارند و از همه بهتر، صمیمیتی است که بین بچه‌ها ایجاد شده است. من اوضاع را خوب می‌بینم.

 

انتهای پیام/