شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#دولت#انتخابات مجلس

اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس خیز برداشته‌اند/ با آمدن رئیسی امید واقعی جایگزین شعار کاذب شد/ در دولت تدبیر و امید، ناامیدی رسوب شده‌ای در دل مردم ایجاد شد

اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس خیز برداشته‌اند/ با آمدن رئیسی امید واقعی جایگزین شعار کاذب شد/ در دولت تدبیر و امید، ناامیدی رسوب شده‌ای در دل مردم ایجاد شد

آلیا گفت: اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی مجلس خیزش برداشتند و از هم اکنون گروه‌های آنها فعال شده است.

«فاطمه آلیا» نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با سالی که گذشت و مهم‌ترین رویدادها در سال 1400 گفت: سال 1400 برای مردم به جهاتی سال امید آفرینی بود و  نقطه شروع این امید، انتخابات خرداد ماه محسوب می‌شود. هشت سال دولتی در رکود داشتیم و مردم خسته شده بودند. علیرغم آنکه شعار آن هشت سال تدبیر و امید بود اما ناامیدی رسوب شده‌ای در دل مردم ایجاد شد. در سه چهار ماه اول سال مردم با حضور و انتخابشان سعی کردند یک تحولی در تقدیر کشور و در فرآیند اداری با رای خود بوجود آورند و انتخاباتی صورت گرفت که تا حدودی با سایر انتخابات قبلی متفاوت بود و خیلی توام با شعار زدگی و سیاست زدگی نبود، مردم به فردی رای دادند که صداقت و تعهد و شور انگیزه کار در ایشان بیشتر دیده می شد. 

وی با بیان این جمله که با انتخاب مردم، دولت پرتحرک بر سر کار آمد تصریح کرد: برای مردم مشهود و ملموس است که دولت بسیار پرتحرک است و به طور کلی آن زخم هشت ساله ترمیم شد، منظور از زخم هشت ساله، فاصله دولت و ملت بود.  فاصله دولت و ملت بعد از آن دوره هشت ساله از بین رفت و مردم رئیس جمهوری را دیدند که فاصله ای با خودشان ندارد، مخصوصا در مناطقی که اتفاقات و حوادث طبیعی اتفاق می افتد فوری رئیس جمهور را دربین خودشان می‌دیدند. حتی اگر رئیس جمهور در سفر روسیه بود هم از اتفاقات غافل نشدند و دیدیم که بلافاصله بین مردم حادثه دیده حاضر شدند. اینها برای مردم یک امید واقعی می آورد و مردم دیدند که یک امید واقعی جایگزین یک شعار کاذب شد. فاصله رنج آور دولت و ملت از بین رفت  و یک سرمایه اجتماعی بوجود می آمد. 

آلیا با اشاره به سفر های استانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت پرتحرک و شخص رئیس جمهور با سفرهای استانی و با برنامه هدفمند بین مردم حاضر شدند. گاهی سفرهایی در گذشته توسط دولتمردان صورت می‌گرفت که اگر هزینه های آن صرف رفاه مردم می شد برای مردم نتیجه بخش تر بود و اگر سفر نمی رفتند برای مردم بهتر بود.  مردم با آن سوابق و تجربیاتی که دارند سفرهای کم هزینه این دولت را می بینند. فقط هفت هشت ماه از کار دولت گذشته و دولت هنوز اول کار است ولی همین اول کار مردم، تفاوتها را لمس کردند و این یک اتفاق خوب و امید آفرین است که در سال 1400 رخ داد.  تاکنون تصمیمات خوبی توسط دولت گرفته شده و هماهنگی و همکاری و همکفری که دولت و مجلس دارند سبب میشود تا مردم از نتایج آن بهره مند شوند. 

نماینده ادوار مجلس گفت: در این دوره مردم باوری دولت و مجلس را دیدیم، همان مردم باوری که ما در زمان دولت امام می دیدیم و یا در زمان مقام معظم رهبری ؛ ما همان مردم باوری را در این دولت می‌بینیم و حتی یک موردی اتفاق نیفتاده که مردم بی اطلاع باشند اول به اطلاع مردم رسانده می شود و بعد اقدام می‌شود، برخلاف اتفاقاتی که در گذشته صورت گرفت وبرای ملت هزینه داشت. مردم در جریان مسائل هستند، داشتن ها، نداشتن ها، کاستی ها و یا دستاوردها را مردم میدانند و  مردم کاملا  در جریان هستند. در این دوره سیاست خارجی نسبت به گذشته کم تنشی بوده و  سفرهایی که رئیس جمهور داشتند دستاورد های خوبی برای کشور داشت.

وی با اشاره به رویکرد سیاست خارجی در این دولت بیان کرد: سیاست خارجی دولت  ارتباط با همسایگان است ضمن حفظ ارتباطات بین المللی و تعامل با همه کشورها بجز رژیم صهیونستی و دشمنان، حال می بینیم که علاوه بر آن تعاملات بین المللی این سیاست تحکیم و تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه از سیاست های بسیار  سودمند این دولت است و ارتباطات بیشتر شده وتنش ها نسبت به گذشته کمتر شده اند. در سفری که رئیس جمهور به روسیه و قطر داشتند دستاوردها و تصمیمات خوبی گرفته شده و یا در بحث سیاست داخلی اختیاراتی که به استانها داده شد نکته مهمی است که اتفاق افتاد. دولت گذشته به دلیل یک تفکر غربی و لیبرالی برنامه ای نداشت.

آلیا با اشاره به طرح تحول در دولت عنوان کرد: طرح تحول در قوه مجریه بسیار به پیشرفت مطالبات مردم و در اولویت قرار گرفتن آنها کمک میکند. اتفاقاتی که در هشت سال گذشته کمرنگ شده بودند، در این دولت در اولویت قرار گرفت. فعال شدن صنعت فضایی یکی از انهاست، در دولت گذشته بخاطر انفعالی که به تبع تعهدات برجامی بوجود آمده بود، صنعت فضایی کشور تا یک حدودی راکد شد و دوباره این صنعت فضایی فعال شده وکه این قدرت بازدارندگی ما است.

وی بیان کرد: در بحث معیشت مردم وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد از جمله وزارتخانه هایی هستند که رئیس جمهور به انها تاکیدات ویژه و توصیه ودستوراتی را ارائه کرده است تا معیشت مردم از این وضعیت که فشار و گرانی است تغییر کند و یک تحولی ایجاد شود. در خصوص معیشت مردم در این هفت هشت ماهه اقداماتی صورت گرفته و در این روزهای اخیر در بحث تحول در حوزه کسب کار هم قدمهایی برداشته شده این امید آفرینی برای ایجاد اشتغال و همین سامانه ثبت صدور مجوزهای کسب و کار بسیاری موانع را از بین خواهد برد و باعث میشود که رانت خواری و پارتی بازی و امضاهای طلایی در این حوزه کسب و کار داشتیم، حذف شود. استفاده از نیروهای قویتر و باتجربه تر در بعضی از حوزه ها، یعنی مردم منتظرند و رئیس جمهور هم در این مورد صحبت هایی کردند که با هیچ  کس عقد اخوت ندارند.

نماینده ادوار مجلس مطرح کرد: اگر می‌بینیم که در بعضی حوزه ها مسببان وضع موجود همچنان بر سرکار هستند به این علت است که با رافت اسلامی فرصتی به آنها بدهیم که جبران مافات و کم کاری های دولت گذشته را جبران کنند ، امیدواریم در سال 1401 دیگر مسببان وضع موجود را کمتر بر سر کار ببینیم و نیروهای قوی و انقلابی جایگزین نیروهای واداده و جا مانده از دولت قبل شوند این انتظار مردم است. در حوزه فرهنگ انتظارات مردم خیلی بالاتر است امیدواریم در طرح تحول دولت که تحقق پیدا می کند به این حوزه بیشتر توجه شود اگر بحث بودجه یا نیروی انسانی است اعم از دستگاه های آموزش عالی و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش یک تحولی در سایه همین طرح تحول دولت انشاالله ببینیم. 

آلیا مطرح کرد: برای سال 1401چند بذری که کاشته شده باید ثمر بدهد سیاست ها و تصمیماتی که در حوزه وزارت کشاورزی گرفته شده و بحث فعال تر شدن تولید گران و کارآفرینان در این حوزه ها و بحث حمایت از سرمایه گذاری خارجی و بحث دعوت از هموطنانمان که در خارج از کشور هستند در واقع اینها مهم هستند. در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان مسئولین اقتصادی به وضعت معیشتی مردم توجه کنند. محافلی ایجاد می شود توسط بعضی از اصلاح طلبان افراطی و حتی گاهی یک موضع گیریهای علنی مطرح می کنند که از سر کینه توزی ها و تقابل ها است و چون از روی منطق و خرد ورزی نیست با بروز و ظهور ضد ونقیض باعث می شد که خنثی شود و تا کنون هم خنثی شده است. جایی که صداقت نباشد اگر تفکری هم مطرح شود می بینیم تاثیرگذار نیست. در بحث موضع گیری در سیاست خارجی و توجه به مظلومان یمن و عراق و افغانستان شاهد موضع گیری های بودیم که برخلاف مصالح ملی بود و بعضی از رقبای دولت یا افراطیون که در حوزه اصلاح طلبی هستند حرف هایی میزنند که از سر تخریب است و از نقد و انتقاد دلسوزانه خبری نیست بلکه هدف تخریب و تضعیف است. در این دولت رقبا از همان ابتدا از زمان تبلیغات انتخاباتی شروع کردند به برچسب های ناچسب زدن مانند تحصیلات رئیس جمهور و سوابق رئیس جمهور در قالب شعارها و رقابتهای انتخاباتی؛ اما خوب نگرفت و مردم خیلی آگاه شدند.  شنیده شده که اصلاح طلبان در سال 1401 برنامه هایی‌ برای سنگ اندازی در برابر اقدامات دولت دارند و بنا دارند تا با این محفل چوب لای چرخ دولت بگذارند.بعضا شاهد هستیم که حرفهای ضد ونقیض می زنند که از این صحبت ها و موضع گیری ها وتحلیل ها احساس دلسوزی برای مردم یا کمک به دولت ما نمی بینیم. 

وی ادامه داد: اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی ، انتخابات مجلس خیزش برداشتند و از هم اکنون گروه های آنها فعال شده است.  امیدواریم که با توصیه ودستور و وظیفه جهاد تبیین که رهبری تکلیف کرده اند، مردم در صحنه باشند و حقایق را ببینند و البته مردم کمک می کنند که دولت قوی و انقلابی پرقدرت تر برای حل مشکلاتشان تلاش کند و دولتی که حالت انتظار را از بین برد. دولت قبل، دولت چه کنم چه کنم بود و تمام مسایل را به مذاکرات گره زده بود. در شرایط کنونی هیچکس منتظر نتیجه مذاکرات نیست گرچه اگر مذاکرات به نتیجه برسد یک افتخاری است برای ما اما به لحاظ برنامه های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی وفرهنگی هیچ چیزی لنگ مذاکرات وین نیست. امیدواریم در طلیعه سال 1401 تیم مذاکره کننده با استفاده از تجربیات گذشته و فرازونشیب ها و تلخی هایی که بود تلاش کند به موفقیت برسد.  امیدواریم در سال 1401 برنامه های اقتصادی دولت ثمر بدهد و مذاکرات به نتیجه برسد با تصمیماتی که در وزارت کار گرفته شده اشتغال و کار آفرینی وحوزه تولید و صنعت شاهد پیشرفتش باشیم. 

انتهای پیام