شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#رئیسی#مسئولیت

رئیسی : رعایت عفاف و حجاب در جامعه ضروری است / انتصابات با تاثیرپذیری از افراد و نهادها قابل قبول نیست

رئیسی : رعایت عفاف و حجاب در جامعه ضروری است / انتصابات با تاثیرپذیری از افراد و نهادها قابل قبول نیست

میزان نوشت : رئیس جمهور گفت : قریب به ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی با تبریک روز جمهوری اسلامی، گفت: روز ۱۲ فروردین روز بسیار مهم و مبارکی در تاریخ انقلاب است. هیچ نعمتی بالاتر از نعمت جمهوری اسلامی نیست. رئیس جمهور افزود: باید نظام جمهوری اسلامی پاسداشته شود و پاسداشت آن در واقع از جلوه‌های شکر است.

رئیسی تصریح کرد: اگر تمام نعمت‌ها داده می‌شد، اما نعمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این کشور نبود، کشور ما هم یک کشور مدعی توسعه یافتگی فقط در اقتصاد می‌شد.

رئیس جمهور افزود: اما توسعه یافتگی فقط در اقتصاد نیست بلکه توسعه در معنویت، اخلاق و تمام نیاز انسان باید مورد توجه قرار گرفته و اینگونه کشورها فقط در اقتصاد توسعه داشته و در ابعاد انسانی مشکل دارند.

رئیسی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات ۴۰ ساله اول انقلاب به استناد بیانیه گام دوم انقلاب گام‌هایی برداریم که عقب ماندگی‌هایی را که تاکنون بوده جبران شود و وظیفه جدی دستگاه‌ها این است که هم با نگاه به گذشته عبرت اندوزی کنند و هم نگاه به آینده داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضران در جلسه بر لزوم ساماندهی بافت قدیمی و پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی تاکید کرد و اظهارداشت: برای ساماندهی این بافت، ضمن مطالعه اقدامات انجام شده باید یک طرح نو ایجاد شود تا بتواند مظاهر فرهنگی و میراث گرانقدر دلبستگی به امام هشتم حفظ شود در عین اینکه بازسازی انجام می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه کار اقتصادی باید با هویت فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: توسعه یافتگی در تمام استان‌ها باید با حفظ هویت فرهنگی باشد.

رئیس جمهور جوانگرایی را مساله‌ای مهم برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند و خسارتی هم از این اعتماد دیده نشد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه سفرهای استانی دولت بدور از تشریفات است، تصریح کرد: در گذشته برای سفرهای استانی روسای جمهور تشریفات و پروتکل‌های خاصی لحاظ می‌شد، اما ما در ۱۸ سفر استانی دولت سیزدهم هیچکدام از این کارها را انجام ندادیم.

رئیسی افزود: ما از فرودگاه مستقیم به کارخانه و پروژه‌های نیمه تمام برای حل مشکلات می‌رویم و سفرهای دولت از اقدامی تشریفاتی به سفرهای کاری تبدیل شده است. روش دولت پرهیز از تشریفات است.

رئیسی : رعایت عفاف و حجاب در جامعه ضروری است / انتصابات با تاثیرپذیری از افراد و نهادها قابل قبول نیست

بیشتر بخوانید :

رئیسی با اشاره به وجود زمینه برای فعالیت بانوان در دولت، خاطر نشان کرد: دولت از طرح‌های فرهنگی ارائه شده توسط بانوان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: پژوهش در موضوعاتی مانند نظام بانکی، مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمز ارزها موجب بازگشایی گره‌ها می‌شود. این مسائل می‌تواند به عنوان موضوع پژوهش در حوزه‌های علمیه قرار گیرد و دولت هم از این پژوهش‌ها استقبال می‌کند. ارتباط بین دولت و مجموعه‌های اندیشه ورز می‌تواند گره گشا باشد.

رئیسی اظهار داشت: برای «برنامه تحول دولت» وقت زیادی گذاشته شده است و بسیاری از اندیشکده‌ها در این زمینه نقش داشتند. رئیسی خاطر نشان کرد: در این برنامه برای ۳۷ موضوع مهم کشور برنامه ریزی شده است. در این برنامه چالش ها، رویکردهای دولت و تحول‌ها آمده است.

رئیس جمهور درباره بعضی انتقادات مطرح شده درخصوص دخالت برخی افراد در انتصابات استانی و اداره استانها، تاکید کرد: من صریحا چندین بار و از جمله اخیرا در جلسه با استانداران گفتم تحت تاثیر شخص، نهاد یا جایگاهی قرار بگیرید، قابل قبول نیست.

رئیسی بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: قریب به ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند. کار فرهنگی در زمینه حجاب تقدم بر کار قهری دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردمی شدن دولت یعنی اینکه مردم در تمامی بخش‌ها حضور فعال و جدی داشته باشند. وی افزود: باید رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم وگرنه یارانه ۴۵ هزارتومانی را که به همه مردم می‌دادند امروز ارزشش ۷ هزار تومان شده است.

۲۱۲۱