شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#میراث فرهنگی

هشدار سازمان ملل؛ میراث فرهنگی اوکراین در معرض نابودی

کدخبر: 485876
اقتصادنیوز: سازمان ملل متحد هشدار داد که بخشی از میراث جهانی به ویژه در شهر چرنیهیف به دلیل جنگ در اوکراین در معرض خطر قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آژانس علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد هشدار داد که بخشی از میراث جهانی به دلیل جنگ اوکراین در خطر از بین رفتن قرار دارند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، سازمان فرهنگی، آموزشی و علمی سازمان ملل (یونسکو) اعلام کرد که شماری از کلیساها، مکان های تاریخی و موزه ها به دلیل جنگ در اوکراین آسیب دیده اند..

 این نهاد سازمان ملل به ویژه در مورد شهر چرنیهیف هشدار داد.

یونسکو ماه گذشته اعلام کرد که تدابیر حفاظتی را برای حفاظت از میراث فرهنگی اوکراین تقویت کرده است.

در همین حال ارنستو اوتون دستیار مدیر کل امور فرهنگی یونسکو خاطر نشان کرد: ما به شدت نگران اوضاع انسانی و میراث فرهنگی در اوکراین هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.