شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#تهران

در اینستاگرام مطرح شد؛

یادداشت دو نماینده مجلس درباره سالروز دوازدهم فروردین

یادداشت دو نماینده مجلس درباره سالروز دوازدهم فروردین

دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادداشتی درباره سالروز دوازدهم فروردین، روز «جمهوری اسلامی» در اینستاگرام منتشر کرده‌اند.

به گزارش مهر، مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با اشاره به سالروز ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» نوشت: به مبارکی یوم‌الله ۱۲ فروردین، بکوشیم تا خواسته امام راحل و پسند مردم انقلابی ایران را که جمهوری اسلامی است، بر مبنای ایمان و عمل صالح و سفارش یکدیگر به حق و صبر هر چه کاملتر محقق و کارشکنی منافقان و تجدیدنظرطلبان و اراجیف و نیرنگ‌های دشمنان را خنثی کنیم.

خضریان: تشکیل حکومتی بر مبنای اسلام و متکی بر مردمسالاری

همچنین علی خضریان یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین نوشت: «حاکمیت توأمان اسلام و مردم؛ تشکیل حکومتی بر مبنای اسلام و متکی بر مردمسالاری با رأی ۹۸ درصدی آرای به جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین ابتکار امام خمینی(ره) بود و بدون تردید حاکمیت توأمان اسلام و مردم با وجود همه دشمنی‌ها، راز ماندگاری، تضمین پیشرفت و دلیل الگوسازی آن در عرصه جهانی است».

براساس این گزارش، ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نخستین حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی را به خاطر می‌آورد. تنها ۲ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که مردم با شرکت در انتخابات «جمهوری اسلامی» را به عنوان حکوکت خود برگزیدند و امام (ره) در پیامی به همین مناسبت تصریح کردند: ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است، زیرا در این روز کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و «جمهوری اسلامی» جانشین آن شد.