شهر خبر
خطبه‌های نماز جمعه|

امام جمعه موقت تهران: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رویداد و مبارک‌ترین اتفاق قرن گذشته است/ با مقاومت مردم یمن آل‌سعود به آل‌سقوط نزدیک شده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سرآغاز برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی، ایران است گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد و مبارک‌ترین اتفاق قرن گذشته است و باید همه عرصه‌های زیست انقلاب اسلامی به مردم گره بخورد. 

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران گفت: امروز آخرین جمعه ماه بزرگ شعبان و پایان سال اهل معرفت است که سال خود را با ماه مبارک رمضان شروع می‌کنند؛ بنابراین فرصت ممتازی برای جمع‌بندی سال گذشته سلوکی و معنوی و برنامه‌ریزی برای سال جدید است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این فرصت باقی مانده تا می‌توانیم با خداوند راز و نیاز داشته باشیم. از جمله خواندن مناجات شعبانیه، استغفار، توبه از گناهان و تلاوت قرآن. در این صورت که حضور و قلب انسان سرشار از اخلاص و پاکیزگی نسبت به پروردگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه محترمی است و بساط رحمت الهی برای انسان گسترده شده است، گفت: امیدوارم همه قدر بدانیم و در این فرصت باقیمانده با برنامه وارد ماه مبارک رمضان شویم.

حاج‌علی اکبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران بیان کرد: در پایان خطبه مشهور شعبانیه امیرالمؤمنین از قول پیامبر عظیم الشان می‌فرماید: «برترین عمل در ماه مبارک رمضان اجتناب از محارم الهی و گناه و معصیت است».

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار انقلاب در ۱۲ فروردین گفت: نهال پربرکت نظام اسلامی در چنین روزی با راهنمایی باغبان حکیم انقلاب و به دست امت در رفراندوم با حضور نزدیک 99 درصد به بار نشست و مستقر شد. 
 
وی ادامه داد: از ۲۲ بهمن تا ۱۲ فروردین تکلیف مشخص شد. ۱۲ فروردین تجلی آری ملت ایران به ارزش‌های اسلام بود. با هدایت امام راحل در این روز مردم اعلام کردند که چه می‌خواهند و در صندوق رای آری گفتند.
 
حاج‌علی اکبری با بیان اینکه نظام مطلوب امام راحل و امت در یک تصمیم تاریخی نه تنها کشورمان بلکه دنیا را وارد مرحله جدید کرد گفت: امام خمینی ره) به مردم ایمان داشت و با تحقق انقلاب، جهانیان مردم‌سالاری دینی را مشاهده کردند همانگونه که جمهوری اسلامی از بطن اسلام ناب محمدی برخواسته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سرآغاز برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی، ایران است گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد و مبارک‌ترین اتفاق قرن گذشته است و باید همه عرصه‌های زیست انقلاب اسلامی به مردم گره بخورد. 

وی با بیان اینکه مقاومت مردمی یمن آل‌سعود را به آل‌سقوط نزدیک کرده است گفت: این‌ها از نتایج انقلاب اسلامی ایران در منطقه بوده و همین نسخه است که در یمن و فلسطین به نتیجه رسیده است. در عراق و افغانستان و ... نیز نسخه مقاومت مردمی جواب داده است که ناشی از انتشار ایده ۱۲ فروردین است.

حاج‌علی اکبری ادامه داد: پیامی که باید از ۱۲ فروردین در قرن پانزدهم بگیریم این است که به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی پیش برویم. برای رسیدن به این روز ۱۲ فروردین خط روشنی است. در این مسیر اقتصاد باید مردمی شود. فرهنگ، سیاست و امنیت باید به مردم گره بخورد.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به شعار امسال گفت: دانش بنیان شدن تولید از مسیر مردمی شدن می‌گذرد. لشکر دانش بنیان‌ها باید از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند و وارد عرصه شوند.  

وی بیان داشت: این مسیر پیش روی ماست  امیدواریم سه قوا که از مردم هستند این مسیر را با قوت طی کنند.  

حاج‌علی اکبری از  همه ارگان‌ها و نهاد‌ها و کسانی که به هر نحو به مردم در ایام نوروز خدمت کردند تشکر و سال خوشی را با حلول ماه مبارک رمضان برای ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های مؤمن و مسلمان آرزو کرد.

 

 

انتهای پیام/