شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مذاکره#دبیرکل#ناتو:#جنگ#پایان#دهد#حسن#نیت#وارد#شود

دبیرکل ناتو: روسیه به جنگ پایان دهد و با حسن نیت وارد مذاکره شود

دبیرکل ناتو: روسیه به جنگ پایان دهد و با حسن نیت وارد مذاکره شود

دبیرکل ناتو با بیان اینکه روسیه به دنبال تقویت نیروهای خود در منطقه دونباس و شرق اوکراین است، گفت: مسکو باید به این جنگ بی‌معنی پایان دهد؛ نیروهایش را از اوکراین خارج و با حسن نیت وارد مذاکره شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «ینس استولتنبرگ» در ارائه گزارش سالانه مربوط به سال ۲۰۲۱ این سازمان درباره جنگ اوکراین، گفت: ما برای بدترین شرایط آماده بودیم اما برای ایجاد بهترین وضعیت تلاش کردیم.

وی افزود: ما تلاش زیادی برای وادار کردن روسیه به گفتگو کردیم اما مسکو دست رد به سینه ما زد و روابط دیپلماتیک را قطع کرد. ما هم از پاییز گذشته مرزهای شرقی ناتو را تقویت و از اوکراین حمایت کردیم.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اکنون نیروهای اوکراینی بزرگتر، مجهزتر و آموزش دیده‌تر از همیشه هستند، گفت: روسیه اکنون دنبال تجدیدقوا و تقویت نیروهای تهاجمی خود در منطقه دونباس است. روسیه باید این جنگ بی معنی را پایان دهد؛ نیروهایش را از اوکراین خارج و با حسن نیت وارد مذاکره شود.

استولتنبرگ تصریح کرد: نیروهای ناتو از عراق تا منطقه بالتیک، همواره هوشمندانه آماده انجام ماموریت‌های خود بوده‌اند.

وی درخصوص عقب‌نشینی سال گذشته ناتو از افغانستان نیز گفت: ناتو توانست افزون بر ۱۲۰ هزار نفر را در بیش از سه هفته خارج و ۲ هزار افغانستانی همکار ناتو را نیز به کشورهای عضو این پیمان منتقل کند.

دبیرکل ناتو افزود: درس هایی که از افغانستان گرفتیم نحوه پاسخگویی ما به بحران های آینده را شکل می دهد.

استولتنبرگ تاکید کرد: سال ۲۰۲۱، هفتمین سال پیاپی افزایش هزینه های نظامی متحدان اروپایی ناتو و کانادا بود که ۳.۱ درصد افزایش را نشان می دهد و نسبت به سال ۲۰۱۴، ۲۷۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

وی، افزایش بیش از پیش بودجه نظامی ناتو را مورد تاکید نشست هفته گذشته سران ناتو عنوان کرد.

انتهای پیام