شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تحریم های جدید آمریکا

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه/ ا ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی تحریم شدند

کدخبر: 485760
اقتصادنیوز: وزارت خزانه داری آمریکا ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی از جمله بزرگترین شرکت سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی روسیه را تحریم کرد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود از اعمال تحریم علیه ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسیه خبر داد که شرکت سهامی «میکرون» بزرگترین سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند.

تحریم‌های جدیدی شامل بخش‌های هوافضا، دریانوردی، بخش‌های الکترونیک روسیه است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که تحریم‌های روز پنجشنبه «بازیگران مخرب سایبری» را هدف قرار داده است.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه خود گفت: «ما به هدف قرار دادن ماشین جنگی پوتین با تحریم‌ها ادامه خواهیم داد تا این جنگ بی معنی پایان یابد.».

دولت انگلیس از افزوده شدن ۱۴ مورد جدید به فهرست تحریم‌ها علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین خبر داد. وزارت خزانه‌داری انگلیس در اقدام امروز خود، تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های ارشد رسانه‌ای روسیه را به فهرست تحریم اضافه کرده است.

در این گزارش آمده است: «بریتانیا در هماهنگی با متحدان غربی در تلاش برای فلج کردن اقتصاد روسیه به عنوان مجازاتی برای تهاجم مسکو به اوکراین است و بیش از ۱۰۰۰ فرد و کسب و کار را از جمله در صنایعی از قبیل کشتیرانی، دفاعی و نخبگان ثروتمند نزدیک به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین تحریم کرده است».

«الکسی نیکولوف» مدیرعامل شبکه راشا تودی، «سرگئی بریلِف» مجری سرشناس شبکه پخش تلویزیونی و رادیوی روسیه و «آنتون آنیسیموف» سردبیر خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از جمله چهره‌های رسانه‌ای هستند که انگلیس آن‌ها را تحریم کرد.

اقدام لندن در اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو و افزودن چهره‌های ارشد رسانه‌ای روسیه به فهرست تحریم‌ها در شرایطی صورت گرفته که انگلیس به دنبال آغاز بحران اوکراین، علاوه بر در ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین، مواضع تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرده است.

همزمان با تشدید موضعگیری مقام‌های لندن علیه مسکو در رابطه با اوکراین، امروز پنجشنبه در خبر‌ها آمده بود که «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس به منظور اعمال فشار بر مقام‌های دولت هند به منظور همراهی با مواضع و تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه عازم دهلی نو شد.