شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
سرنوشت دلار در دست مذاکرات برجام؛

قیمت دلار کانال 27 را فتح کرد/ سکه به سطح حساس رسید

کدخبر: 485733
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران امروز شاهد کانال شکنی قیمت دلار بود. قیمت سکه هم امروز به سطح 12 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز پنجشنبه 11 فروردین 1401  مانند روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی روز گذشته کانال 27 هزار تومان را فتح کرد اما در انتهای معاملات نقدی دیروز این کانال را از دست داد. نرخ دلار  امروز با اندکی نوسان توانست بار دیگر به مرز 27 هزار تومان برسد  و بر روی 27 هزار و 30 تومان قرار بگیرد. 

اما سرنوشت دلار در بازار متشکل ارزی امروز هم بر خلاف قیمت دلار در بازار آزاد نزولی بود. نرخ ارز در این بازار امروز مانند روز گذشته افت اندکی را ثبت کرد و با 25 هزار و 155 تومان مبادله شد. این قیمت نسبت به دیروز 35 تومان کاهش را نشان می دهد.

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 29 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 281 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 257 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 541 تومان بود.

نرخ حواله درهم نزولی شد

نرخ حواله درهم در بازار ارز امروز بر خلاف قیمت دلار حرکت کرد. قیمت درهم امروز آرایش نزولی به خود گرفت و با 24 تومان کاهش بر روی 7 هزار و 365 تومان ایستاد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 51 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت چندانی ندارد. 

بازار سکه به سطح حساس رسید

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با روز چهارشنبه عقب نشینی کرد. قیمت این فلز زرد رنگ عصر امروز بیش از 5 دلار پایین رفت و به 1927 دلار رسید. 

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه  بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت طلا 18 عیار  امروز 11 هزار و 300 تومان از عصر روز قبل بالاتر بود و با 1 میلیون و 256 هزار و 400 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه هم امروز به سرعت صعودی روز گذشته افزود و با 48 هزار تومان افزایش بر روی توانست به سطح 12 میلیون و 500 هزار تومان رسید.  این سطح برای  سکه بازان اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی زیر این سطح تثبیت شود، فروش‌های معامله‌گران به شکل معناداری بالا خواهد رفت.

با احتساب قیمت 27 هزار و 30 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12میلیون و 262 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 1.93درصد بود.  

سرنوشت دلار در دست مذاکرات برجام

 قیمت  دلار  ماه هاست که به سرنوشت مذاکرات برجام  گره خورده است و معامله گران  با اخبار رسیده از مقر مذاکرات وین  مسیر حرکت خود را مشخص می کنند. اما با گذشت چندین ماه از شروع این مذاکرات همچنان اختلافات کلیدی مانعی برای رسیدن توافق هسته ای اعلام می شود. 

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی مدعی شد که حصول توافق بر سر احیای برجام ممکن است روزها و یا حتی هفته‌ها به طول بینجامد. این اظهار نظر روی انتظارات بازار اثر گذار است زیرا یکی از عوامل محدود شدن سطح نوسان در بازار ارز امید به توافق بود. زیرا بازار تصور می کرد با توافق علاوه بر تقویت فروش نفت ایران بخش زیادی از منابع  ارزی کشور آزاد می شود و این آزادی سازی روی توان دولت در عرضه ارز اثر گذار خواهد بود. تاخیر در توافق می تواند آن دسته از معامله گران را که روی نوسان سودگیری می کنند فعال کند.