شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدور مجوز#درگاه#ملی#سبب#رونق#تولید#اشتغال 

درگاه ملی صدور مجوز سبب رونق تولید و اشتغال 

درگاه ملی صدور مجوز سبب رونق تولید و اشتغال 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره علت مشکلات در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت. 

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار برنا، درباره علت وجود مسیر صعب العبور برای گرفتن مجوزهای کسب و کار گفت: در بحث کسب مجوز برای راه اندازی اشتغال و کارهای تولیدی یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که باید از چندین اداره استعلاماتی اخذ می شد. 

سرمدی واله خاطر نشان کرد:  گاهی اوقات ۲۰ تا ۲۵ اداره را جوانان و تولید کنندگانی که به دنبال گرفتن مجوز هستند باید استعلام می گرفتند و امضا اخذ می کردند تا بتوانند مجوز کسب و کار بگیرند. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این افراد تا زمانی که امضاهای ارگان های اخری را می گرفتند مهلت اعتبار امضای نهاد اول تمام می شد و مجددا باید این روند تکرار می شد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم توضیح داد: مجلس با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مسیر تسهیل این امر برآمد و تلاش کرد با ایجاد پنچره واحد صدور مجوزهای کسب و کار این مسیر را تسهیل و روان کند. 

سرمدی واله ادامه داد:  با یکسان شدن محل صدور مجوزهای کسب و کار تعداد روزهایی که افراد باید به دنبال صدور مجوز از این اداره به آن اداره بروند کاهش می یابد. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با این اقدام مجوزها با کمترین زمان و کمترین هزینه و با کمترین موانع گرفته می شود. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: وقتی فردی برای گرفتن یک مجوز از اداره صمت به محیط زیست و از محیط زیست به وزارت جهاد کشاورزی باید مراجعه می کرد و ادارات مختلف دیگر گرفتاری های زیادی برای مردم ایجاد کرده بود. 

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بهانه هایی همچون محدودیت در ظرفیت، تعداد، موارد صنفی، فاصله جغرافیایی یا دلایلی مانند اشباع بازار حذف شده است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده شکایت مردمی که به ما نمایندگان می شود انحصارهایی است که در برخی از بخش‌ها ایجاد شده و به همین دلیل مجلس به دنبال انحصارشکنی بود. برخی نیز در فضای مجازی این طرح را باعث بیکاری عده‌ای تلقی کردند در حالی که این طرح بیکاری را کاهش و اشتغال را افزایش می‌دهد و همچنین باعث رونق تولید می شود.