شهرخبر

یک مقام آمریکایی:

تحریم‌های جدید آمریکا ارتباطی با تلاش برای احیای برجام ندارد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که تحریم‌های ضدایرانی جدید آمریکا به تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای بی‌ارتباط است.

اعتمادآنلاین|

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود تحریم‌های اعمالی جدید ایالات متحده علیه ایران را با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌ها بی‌ارتباط دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، او گفته است که آخرین تحریم ها علیه ایران بدون توجه به اینکه توافق هسته ای حاصل می شود یا نه، پا برجا خواهند ماند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شد اعلام کرد شخصی به نام محمد علی حسینی و چند شرکت را که برخی تحت مدیریت او هستند را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و ارائه خدمات در زمینه مالی، فناوری و دیگر خدمات به آن تحت تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده‌ است این شرکت‌ها به دلیل ارائه خدمات و کمک به برنامه موشکی ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

صنایع شیمیایی پارچین از جمله این شرکت‌ها بوده است.

همچنین شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر، شرکت سایه بان سپهر دلیجان و شرکت سینا کامپوزیت دلیجان به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شدند.

بنا بر اعلام این وزارت‌خانه، شرکت‌های دلیجان و جِستار صنعت به دلیل مدیریت یا مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم توسط محمدعلی حسینی تحریم‌شده‌اند.

دولت آمریکا در حالی این تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کرد که مدعی در اولویت قرار دادن دیپلماسی در زمینه حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین است.