شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#رئیس جمهور

سفرهای استانی رئیس جمهور شاخص‌ترین اقدام دولت در ۱۴۰۰ بود/ باید به حوزه زنان بیشتر رسیدگی شود

سفرهای استانی رئیس جمهور شاخص‌ترین اقدام دولت در ۱۴۰۰ بود/ باید به حوزه زنان بیشتر رسیدگی شود

عضو کمیسیون انرژی گفت: کی از شاخص ترین مسائلی که از شروع دولت سیزدهم اتفاق افتاده این است که به استان‌های مختلف سرکشی می‌شود. همین آشنایی آقای رئیسی و تیم وزارتخانه‌ها با مردم، به عنوان مسئول، نقطه مثبت دیگری است. من این اتفاق را به عنوان مهمترین اتفاق در دولت سیزدهم می دانم، که به واسطه این سفرها در سال‌های آینده با چشمانی بازتر و با داده‌های واقعی‌تر نسبت به مسائل کشور برخورد شود.

«فریدون عباسی دوانی»، نماینده مردم کازرون در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با مهم‌ترین اقدام مجلس در سال 1400 گفت: اقداماتی که مجلس انجام داده است، برای دوره بلند مدت بسیار خوب است و ما نتیجه این اقدامات را در سال‌های آتی خواهیم دید. مسائلی که به معیشت مردم مربوط بوده  یا مصوبه های تسهیل مجوز‌های کسب و کار و همین بودجه، موضوعاتی هستند که برای 1401 نیست، تا ما بگوییم امسال جواب می‌دهد. این تصمیمات بعد از ابلاغ دولت و نتیجه آن برآورد می‌شود. نتایج تصمیمات مجلس را ما یکی دو سال بعد میبینیم.

 عباسی دوانی در رابطه با این که آیا اقدامات انجام شده در دولت و مجلس در راستای توقع و رضایت مندی مردم بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: اقدامات مفیدی در هر سه قوه رخ داده است، یکی از شاخص‌ترین مسائلی که از شروع دولت سیزدهم اتفاق افتاده این است که به استان‌های مختلف سرکشی می‌شود. همین آشنایی آقای رئیسی و تیم وزارتخانه‌ها با مردم، به عنوان مسئول، نقطه مثبت دیگری است. من این اتفاق را به عنوان مهم‌ترین اتفاق در دولت سیزدهم می‌دانم، که به واسطه این سفرها در سال‌های آینده با چشمانی بازتر و با داده‌های واقعی‌تر نسبت به مسائل کشور برخورد شود.

وی در ادامه افزود: رئیس قوه قضائیه نیز همین حرکت مثبت را داشته و در این مورد اقدامات خوبی انجام داده‌اند. اما جای خالی موضوع حقوق زنان جامعه است. زنان جامعه ما از امنیت کافی در حوزه دادگاه‌ها و مسائل خانواده و حضانت فرزند برخوردار نیستند. بحث قانون مهریه، در این مورد کافی نیست و قضات هم یکسان عمل نمی‌کنند. لازم است به حوزه زنان در قوه قضائیه بیش از پیش رسیدگی شود.

نماینده مردم کازرون در پایان با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: بنده به سال 1401 مثبت نگاه می کنم. چون مردم ما تا کنون نظام را حفظ کرده‌اند و اگر حاکمیت در جمهوری اسلامی مقابل تبعیض بایستد. ما آینده روشنی خواهیم داشت. پیام بنده به مردم این است مردم برای سال آینده یکدیگر را به تقوا و صبر دعوت کنند، و سعی کنیم با صرفه جویی در انرژی حاکمیت کشور را حمایت کنیم تا مسئولین کشور بتوانند مدیریت کرده و ما از بحران اقتصادی بیرون بیاییم.

انتهای پیام